540L - Återuppstartar hobbyn med renoveringsprojekt mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    #91
    ja det springer lätt iväg när man sysslar med denna hobbyn vad har du för företag?

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #92
      JEVLAR mannen!!! Riktigt snyggt!
      Jag gillar inte Malawi så mkt, men det här karet är faktiskt riktigt läckert!!!
      Och den fogsanden ska jag också köpa mej! exakt sån sand vill jag ha till 160
      (som står väldigt stilla)

      Nej!! Mer bilder!! bara ös på, man kan ALDRIG få för mkt av dom
      urhäftigt!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Dragge
        • October 2004
        • 229

        #93
        Ursprungligen postat av hult87
        ja det springer lätt iväg när man sysslar med denna hobbyn vad har du för företag?
        Oja, verkligen! Plockade ut grejer igår för att riva igång mitt Ancistrus-only kar
        samt filtrering mm till räkornas nya hem. Och ska iväg under dagen idag för att kolla på lite
        fler invånare till både 540L samt till ett av 120L karen i min ställning. Och lite mer (växter, rötter etc) Så räkna med bilder och info i både denna tråd samt min ställningstråd.

        Har ingen jättelust att skriva i tråden vad jag grejar med, vill inte glida över gränsen för företagsannonsering PM'a om du vill veta.

        Kommentar

        • Dragge
          • October 2004
          • 229

          #94
          Ursprungligen postat av karrokaja
          JEVLAR mannen!!! Riktigt snyggt!
          Jag gillar inte Malawi så mkt, men det här karet är faktiskt riktigt läckert!!!
          Och den fogsanden ska jag också köpa mej! exakt sån sand vill jag ha till 160
          (som står väldigt stilla)

          Nej!! Mer bilder!! bara ös på, man kan ALDRIG få för mkt av dom
          urhäftigt!
          Tack Karro! Kul att höra att man är på G mot rätt håll
          Och hoppas på att det blir snyggare! Har mer inredning på G. (Koka sten är segt)
          Samt en del nya växter ska i för att matcha stuket (vanliga vallisnerian ska bla bort).
          Och hoppas på att få hem några fler grupper malawi under dagen idag samt
          på torsdag. (Vill åt ett gäng Afra eller Acei varianter och väntar på att lokala butiken ska öppna(Torsdagar only tyvärr :/)

          Många bollar i luften och har 3 projekt till på G inom snar framtid. Ett som jag ansvarar för
          samt två som sambon bestämt att vi ska göra. Kul att ens intresse smittar av sig på henne :P

          Kommentar

          • Dragge
            • October 2004
            • 229

            #95
            Slänger in några bilder
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Klotte
              • February 2007
              • 621

              #96
              Läckert, vad kör du för nattbelysning?
              540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
              100 liter blandat...

              Kommentar

              • Dragge
                • October 2004
                • 229

                #97
                Ursprungligen postat av Klotte
                Läckert, vad kör du för nattbelysning?
                Kör ingen nattbelysning just nu. Det där är det sista röret(40w Marine-Glo) som är tänt innan becksvart. Men kommer att köra en LED list som nattbelysning inom kort.

                Kommentar

                • Klotte
                  • February 2007
                  • 621

                  #98
                  ok, läckert ljus från det, tyckte det var lite väl ljust för nattbelysning

                  Har du bestämmt vad det blir för LED-list eller bygger du själv?
                  540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                  100 liter blandat...

                  Kommentar

                  • Dragge
                    • October 2004
                    • 229

                    #99
                    Brukar finnas bra och billiga led lister på tradera inkl transformator.
                    Annars löder jag själv. Får man en anledning till att ta fram utrustningen

                    Kommentar

                    • Klotte
                      • February 2007
                      • 621

                      Känns bättre när man är klar om man byggt det själv
                      540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                      100 liter blandat...

                      Kommentar

                      • Dragge
                        • October 2004
                        • 229

                        Japp, det brukar kännas lite bättre.
                        Till nästa projekt vill jag gärna limma alla karen själv mm. Men en snabb koll med lokala glasmästarna så blir det runt 200kr dyrare att köpa glas och göra själv än att beställa
                        60L helglas utan nånting från t.ex. pwss/cyberzoo m.fl
                        Jag har inga bra kontakter inom glas, även "dom gamla rävarna" på jobbet som sysslat i 40 år har tappat sina gamla bra kontakter. Så får nog bli att köpa helglas iallafall.

                        En uppdatering om vad som hänt kommer i denna tråd samt i projekt 2 tråden inom kort

                        Kommentar

                        • Dragge
                          • October 2004
                          • 229

                          Update:
                          Har nu tillkommit ett par grupper i 540'it.
                          Röd Zebra fick hitta hit för tillfället och till det priset jag fick så var det bara
                          att tacka och bocka.
                          En grupp med Maingano till men dessa var såpass små att jag inte ville låta
                          dom ta plats i det stora ännu så dessa går på tillväxt, tillfälligt, i ett annat kar.
                          Även en grupp med golden, var lite fundersam till dessa då dom är lite fredligare än mina andra
                          grupper men dom har fått varit i fred. Sista gruppen kommer jag inte ihåg namnet på för tillfället men det ploppar väl upp så småning om

                          Det här karet är väl inte klart, inte riktigt, är mer inredning som ska göras samt ca 10 fiskar
                          till ska hitta hit så småning om. Kommer förmodligen bli mer fisk när sambon fått sin vilja och
                          fått upp ett 250-300L möbel i sovrummet där hongi + något mer ska få gå. Men tills dess får
                          detta vara nog.

                          Förutom tillskotten så går numera 1-2 honor till av Mainganon och tuggar. Den här gången
                          ska jag försöka att tömma henne om 2-2,5 vecka och se om jag kan få några överlevare denna
                          gång då senast så svalde varenda hona innan jag han göra något åt saken.

                          Orkar inte sortera upp bilderna denna gång så bifogar dom bara
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • JacobT
                            • January 2009
                            • 573

                            fin blandning av fiskar och fina bilder
                            ><(((*>
                            *> MVH jacob
                            ><(((*>

                            Kommentar

                            • Dragge
                              • October 2004
                              • 229

                              Ursprungligen postat av JacobT
                              fin blandning av fiskar och fina bilder
                              Tack! Jo nu börjar det hända lite.
                              Hongin som går i samma kar kommer med största sannolikhet få ett eget kar om nån månad eller två. Flickvännen vill gärna ha dom i ett möbelkar i sovrummet samt göra en kub i vardagsrummet, tätt planterat med växter och rötter och hålla Scalare. Men vi får se

                              PS. Fiskarna kommer inte ifrån Djur Magazinet Man tager vad man haver när man ska transportera hem sitt nyköp :P

                              Edit: Kollar man bild nr 5 uppifrån så ser man vilka högar min ena Maingano hane fixar åt mig. Dessa högar skapar han på ca 24 timmar så nog fasen ligger han i allting

                              Kommentar

                              Arbetssätt...