Försöker igen! 900 liter SA med BTN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    inte undra på att det går utför med mitt kar!!
    Jag bytte vatten idag va... så sög jag uppe lite grus (som ska till ett annat kar) så man slipper hiva upp det med hink och spade.
    och vet ni vad jag stötte på?

    När vi semestrade hos min låtsas-faster i Tyskland så brukade vi bada på en jättefin strand.
    Men grävde man i sanden så kom man till en svart, illaluktande gegga - nu hör det till saken att alla vägar i närheten
    och även alla byggnader var det självaste Adolf Hitler som hade domderat upp.
    Så den här geggan döpes såklart till "Hitlers bajs" vi hade mäkta kul med att kasta detta "bajs" på varandra.

    Ja... så tillbaka till mitt kar och vad jag stötte på... kan ni gissa? Juste! Hitler-bajset hade kommit tillbaka.
    En tjock svart gegga av en massa ruttet, låg under gruset... och det luktar ungefär som bajs, överkörd grävling och en gnutta kattpiss.
    Inte konstigt att karet funkar dåligt

    Nu har jag sugit av hela botten (ja, jag vet... jag är lite knäpp)
    Får göra det några gånger om innan det blir helt fräscht.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Kul, att du uppdaterar tråden - även om det handlar om skitgöra.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ja.. hehe
        Intresset är iaf överväldigande stort

        Jag har en kriminell fiskjävel också... den äter upp dom få växter som finns kvar...
        Tror det den som maler ner allt trä som sedan ruttnar nere i gruset
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av karrokaja
          Ja.. hehe
          Intresset är iaf överväldigande stort

          Jag har en kriminell fiskjävel också... den äter upp dom få växter som finns kvar...
          Tror det den som maler ner allt trä som sedan ruttnar nere i gruset
          Å jag har en mal - även den kriminell, som ska fångas - hur nu jag ska bära mig åt - eftersom den far fram som en bulldozer och äter det den inte ska i apistokaret. Undrar hur det funkar med petflask-tricket.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Å jag har en mal - även den kriminell, som ska fångas - hur nu jag ska bära mig åt - eftersom den far fram som en bulldozer och äter det den inte ska i apistokaret. Undrar hur det funkar med petflask-tricket.

            //Inger
            petflask-tricket funkar extremt bra, det kör jag i princip alltid med
            Denna malen jag har problem med nu får dock inte plats i petflaska Men den är redigt seg så jag tar den med håven, nångång när jag hittat ett hem åt den (lämnat tillbaka den till zoobutiken)
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Länge sen du uppdaterade karro! Hur går det för dina sjuka diskusar - hoppas dom piggnat på sig?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Jadu... det var ett tag sen

                diskusarna går i ett eget kar, jag funderar fortfarande hur jag ska göra med dom...
                Antingen behåller jag dom och satsar stenhårt, eller så gör jag mej av med dom och fortsätter lite lugnare och bekvämare.
                Diskus är ju nåt speciellt liksom. Så.. 900 liters ligger lite på is...typ.

                Men här lägger jag in en film på min Black ghost som jag köpte av en polare.
                Det är väldigt skitigt, men det är för att en massa malar har tuggat rötter och det böset dammar upp när man matar...
                Nu är det bara filmat i ett hörn på hela karet, men ungefär så här ser det ut, lite cryptocoryne här och var, lite kvistar och rötter.
                Om jag får skryta lite så ligger det i samma ton som Max 540 liters.
                (Länkar en bild till hans kar) http://www.zoopet.com/forum/attachme...5&d=1329328197

                Här är filmen
                Min black ghost i 900 karet.ett jävligt skitigt kar med en massa söndertuggade rötter i som dammar upp när det är matdags:p
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  tjusig
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • hult87
                    • February 2010
                    • 1287

                    nice ska nog bli en black ghost i 600L karet när det gått in sig

                    Kommentar

                    Arbetssätt...