Första akvariumet --> 300L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Ursprungligen postat av Faraderen
    Jao, har bara inte hittat några flytväxter som ser ut för nåt här i trakterna än =/
    Frogbite tycker i alla fall jag har vackra rötter och satte själv i ett par tidigare idag/igår.
    Hornsärv borde vara lätt att få tag på och fungerar både planterad och som flytväxt.
    Rotala rotundifola är nog våra guramis favoritväxt när den växer upp och lägger sig på ytan, hanen äter t o m dåliga blad till och från!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Faraderen
      • February 2010
      • 52

      #17
      Idag har vi hämtat 4 till malar, en albino , en randig och så två till vuxna. Vet att en av dom äldsta är hane och den andra hona iaf.

      Hur fungerar det ihop med våra andra malar? Har en hane vet jag sen innan nämligen. Bråkar dom något?

      Fick även javamossa

      Fick detta gratis då vännerna våra stängde ner deras lilla akvarium ikväll och ville bli av med allt i det.

      Kommentar

      • Falken85
        • September 2009
        • 81

        #18
        Ursprungligen postat av Faraderen
        Idag har vi hämtat 4 till malar, en albino , en randig och så två till vuxna. Vet att en av dom äldsta är hane och den andra hona iaf.

        Hur fungerar det ihop med våra andra malar? Har en hane vet jag sen innan nämligen. Bråkar dom något?

        Fick även javamossa

        Fick detta gratis då vännerna våra stängde ner deras lilla akvarium ikväll och ville bli av med allt i det.
        ser jättebra ut. dock är jag allergisk mot foto bakgrunder. jag hade nog valt en hel svart ist. men det är en smaksak.

        Kommentar

        • Faraderen
          • February 2010
          • 52

          #19
          Oj vad länge sen det var jag skrev här.

          Har skaffat ett till kar nu, ett 140 liters. Ska nog dock köpa ett snyggare 100-120L kar istället.
          Har någon en idè vart man köper billiga lysrörsarmaturer? För till det karet har vi nämligen inget sånt =/

          Iaf stora karet fungerar kanon, har tagit bort javamossan då jag tyckte det skräpade ner nå enormt samt inte var så fint så det åkte i det andra karet.

          Dock har två malar gått åt , samt 2 platys . Ingen aning varför faktiskt.
          Malarna kom från en vän som haft dom länge , ingen aning hur gamla dom var heller.

          I dagsläget har vi i stora karet:

          2 silver molly
          2 black molly
          5 Praktbotia
          2 malar, en albino och en "vanlig"
          2 Marmorgurami
          2 Mosaikgurami
          5 yngel från silver/blackmollys

          Har bilder på bloggen som jag tänker vara jobbig och länka till:

          Blogger är ett bloggpubliceringsverktyg från Google som gör att du enkelt kan dela dina tankar med världen. Med Blogger är det enkelt att lägga upp text, bilder och video på din personliga blogg eller på din teamblogg.


          Ni får gärna säga till om ni ser något konstigt med någon fisk där..

          Ska försöka ta helhetsbild på karet snart igen också, har haft en vän här igår kväll som tagit korten som är på bloggen nu.

          Det var allt för just nu

          Kommentar

          • Faraderen
            • February 2010
            • 52

            #20


            Ska den se ut sådär? "Intryckt" eller hur jag ska förklara..

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #21
              Säkert något från aveln.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Faraderen
                • February 2010
                • 52

                #22
                Grumligt vatten..

                Ok, jag har ett problem i detta kar sen ett tag tillbaka.

                Mitt vatten är grumligt , "vitt-grått" grumligt. Bytte 100L i Lördags men det är grumligt iaf.

                Dessutom så hade jag två vita stenar i karet (tror det är kalkstenar) som numer inte är vita längre, vet inte om vitaprick medlet vi körde med för ett tag sen ställde till det eller vad som hände..

                Fiskarna mår bra som det verkar, dom äter och är som vanligt så det är inga fel på dom vad jag ser iaf. Det är "bara" vattnet som är grumligt så att säga..

                Vad kan det vara?

                Kommentar

                • Faraderen
                  • February 2010
                  • 52

                  #23
                  Nu har det tillkommit 5 siamesiska algätare i detta kar Ska bli intressant att se hur mkt dom jobbar

                  Kommentar

                  Arbetssätt...