180L Kick Off!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    180L Kick Off!

    Nu ikväll sätts projektet igång! =)

    Såhär ser det ut just nu:


    (säg gärna till om länken inte skulle fungera!)

    Bakgrund ska limmas dit ikväll. Har varit och köpt ett liggunderlag som ska klippas sönder och läggas i botten. Grus är också köpt, ca 3mm ljust grus. Köpte 14 kg, får se om det räcker.

    Vad som ska vara i karet i fiskväg har jag inte riktigt bestämt. Jag är glad amatör och skulle gärna vilja prova på fjärilar när det är inkört. Dock vill jag inte ta på mig för svåra fiskar i början så det bara blir tråkigheter.

    Jag ska ha en rot i iallafall. En ancistrus som går i lilla karet ska få flytta över då den kommer växa ur det framöver.

    Anubia och svärdsplanta i växtväg är väl bestämt, dock verkar svärdsplantan svår, ser trött ut i mitt lilla kar. Har inte så mycket koll på vad som finns men lite snabbväxande till en början blir det väl. Tips mottages! Vill ha lätta växter

    Mer bilder kommer!
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Hej!
    Snygt med möbelakvarium
    Startfiskar som inte kräver mkt är mollysar, platysar, de är fina och de är tåliga


    tips på växter är vattenpest (mkt bra till ett akvarium, kanske inte jätte snygga, men har en funktion,
    Polysperma
    Valliserior
    Det är typ de jag kan på latinska
    Sen finns det en dröööös med växter! bara att leta sig fram på växtarter

    Vad har du för pump?

    Lycka till och hoppas på fler bilder
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3