Då va det dags...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jb63
    • December 2009
    • 98

    #76
    Ja då har man fått flytta om i karet för att ge fiskarna lite mer gömställen.Har även lagt i lite fler stenar. Har en Pulpicanshanne som dominerar för tillfället så det va ju nästan tvunget att bygga om rösena.Skickar med lite bilder på ett lite grumligt kar
    Bifogade filer

    Kommentar

    • jb63
      • December 2009
      • 98

      #77
      Ja då vad det dags för lite nya bilder. Allt fungerar bra, fiskarna trivs och växterna växer så knakar dock så har jag fått sätta in en cirkulationspump för lite bättre fart i vattnet.Har också plockat lite sten i trädgården som får bilda röse tills jag fått min sprängsten.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Johan0201
        • June 2007
        • 708

        #78
        Fantastiska bilder! =)
        1* 540 liter med SA/CA ciklider
        9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

        www.tvspel.ifokus.se

        Kommentar

        • jb63
          • December 2009
          • 98

          #79
          ja så snyggt är det inte just nu då jag har fått en massa trådalger tror jag. Hur gör man för att få bort dessa. Någon som har ett bra knep som man kan använda. tack på förhand

          Kommentar

          • jb63
            • December 2009
            • 98

            #80
            Ja har tagit lite nya bilder på mitt akvarium. Kolla in min fina algmatta som jag inte vill ha, både på stenar , växter och bakgrunden annars går det framåt med friska fiskar och växter. Det djupet som dom sista 2 bilderna har ska jag ha i mitt nästa akvarium.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • jb63
              • December 2009
              • 98

              #81
              Ja då har man det första tugget i detta akvarie. En liten golden har tugg så nu väntar vi och ser vad som händer

              Kommentar

              • fergu65
                • April 2010
                • 61

                #82
                Himla fint detta ..vad kostade det för dig med pump etc etc ..vore kul veta ,,verkligen snyggt gjort..

                Kommentar

                • jb63
                  • December 2009
                  • 98

                  #83
                  Jag tror att allt som allt har jag lagt ut ca 3000 kronor

                  Kommentar

                  • Saturnus80
                    • October 2009
                    • 943

                    #84
                    Ska du verkligen ha sprängsten, det är ju vasst med risk för att fiskarna skadar sig, så hade jag nog hoppat det.
                    Väldigt snyggt med växter i ett malawi-kar.
                    //Daniel

                    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                    23l aqualandscape med dvärgkulor

                    Kommentar

                    • jb63
                      • December 2009
                      • 98

                      #85
                      Jag blev rätt så snopen häromdagen då jag städade akvariet, i sumpen så det ut som det simmade någon liten fisk. Vad var det för sort då undrade frun, så vi bestämmde oss för att tömma sumpen så att vi fick tag i den lilla rackaren som visade sig vara en golden unge. Så nu har jag ett litet provisoriskt yngelkar i det stora och hoppas att den klarar sig.

                      Kommentar

                      • jb63
                        • December 2009
                        • 98

                        #86
                        Då har det gått enn tid sen man startade upp detta lilla projekt, och nu har man fått en del tugg på golden och pulpicans men det som irriterar mest är dom bruna algerna som har kommit. vad gör man för att bli av med dom mer än vanligt vattenbyte. bifogar lite däliga bilder(mobilkamera).
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • tulle89
                          • March 2006
                          • 1183

                          #87
                          Supersnyggt!

                          Några frågor: Bilden på inlägg 71, den svart vita randiga hanen. Vad är det för sort?
                          Hur mycket sand har du i? Har köpt ett begagnat där jag fick 25 kg sådan sand till men känns som jag behöver komplettera..
                          Med Vänliga Hälsningar Tulle

                          Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                          Kommentar

                          • jb63
                            • December 2009
                            • 98

                            #88
                            Ursprungligen postat av tulle89
                            Supersnyggt!

                            Några frågor: Bilden på inlägg 71, den svart vita randiga hanen. Vad är det för sort?
                            Hur mycket sand har du i? Har köpt ett begagnat där jag fick 25 kg sådan sand till men känns som jag behöver komplettera..

                            Det ska vara en av mina pulpicans men den har jag bytat ut då den va helt vansinnig och sen har jag cirka 35 kg kalkkross i karet

                            Kommentar

                            • jb63
                              • December 2009
                              • 98

                              #89
                              Då har det gått 1 år sen jag startade och det fungerar utan problem ,inga dödsfall och lite yngel har det blivit.

                              Har en i mitt tycke stilig Golden hane som har gett lite yngel och så är där ett par fina Rödzebra
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              Arbetssätt...