234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av Nubi
    Redan!?!? Har du inte lite brådis med ditt kar nu? Den har inte varit igång i en månad.
    Vilka ciklider ska det bli?

    Det har varit igång i ganska precis en månad ja, ska snacka lite med personalen på akvarielagret också, som jag förstått det så är nannacara relativt tålig och det är ju inte som att jag har en extremt hög fisklast, speciellt inte om man jämför med växtmassan jag har i karet.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      Nitrittoppen bör ha varit redan om karet startades för en månad sedan. Om dessutom växterna växer på bra så har de säkert hjälpt till på traven.

      Har du ett nitrittest hemma? Är den på noll så kör på med några få firrar till!

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av Johanski
        Nitrittoppen bör ha varit redan om karet startades för en månad sedan. Om dessutom växterna växer på bra så har de säkert hjälpt till på traven.

        Har du ett nitrittest hemma? Är den på noll så kör på med några få firrar till!

        jag kollar nitriten var femte dag och den har legat så fint på noll sedan dag ett

        Och ja växterna växer på (i-landsproblem) alldeles för bra :P Får ansa Hygrophilian och bleherin nästan var tredje dag nu. Måste snart också hitta på en lösning för vattenspikbladet som fått för sig att klättra in över bleherin.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Så ja, då har man äntligen köpt Ciklider

          blev
          1+1 Apistogramma Baenschi
          1+1 Nannacara Anomala

          Helnöjd då båda paren är riktigt fina i färgerna och de bara lär bli bättre

          Om de vågar visa sig ikväll och jag och Danne_85 inte dyker för långt ner i whiskyflaska så får ni se bilder senare :P


          Har även insett att jag nog måste skänka bort mina megalechis thoracata och troligen kerri tetror, dels bossar kerrisarna ganska rejält över cikliderna för tillfället, lär förhoppningsvis ändras snart så jag kan behålla dem, men pansarmalarna är nog helt enkelt för buffliga :/ Och deras storlek gör också att inte många firrar rår på att faktiskt visa dem var skåpet ska stå, de är ju inte ens rädda för mina händer..
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            Vad najs! hoppas du är lika nöjd över n. anomala som jag blev ^^

            Jag fick ju in mina kejsare i akvariet, scalarerna började genast att visa dom vart skåpet ska stå, så jag tror inte att det är någon stor risk att kejsarna börjar bossa med scalarerna

            Hälsa danne_85 att jag vill ha bilder på hans black ghost som han köpte! såklart vill jag ha bilder från dig med

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Ursprungligen postat av Andrém
              Vad najs! hoppas du är lika nöjd över n. anomala som jag blev ^^

              Jag fick ju in mina kejsare i akvariet, scalarerna började genast att visa dom vart skåpet ska stå, så jag tror inte att det är någon stor risk att kejsarna börjar bossa med scalarerna

              Hälsa danne_85 att jag vill ha bilder på hans black ghost som han köpte! såklart vill jag ha bilder från dig med

              Det kommer bilder på både och När vet jag inte dock hahaha

              Black Ghosten visade direkt var skåpet skulle stå när vi släppte i honom, han blev väldigt intresserad av den lilla ghosten som gömde sig i en klippskrev nära vändmalens lya så det blev en del gruff mellan vändmalen och den stora black ghosten. riktigt roligt att se hur de simmade bredvid varandra och mätte sin styrka etc
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av Andrém
                Vad najs! hoppas du är lika nöjd över n. anomala som jag blev ^^

                Jag fick ju in mina kejsare i akvariet, scalarerna började genast att visa dom vart skåpet ska stå, så jag tror inte att det är någon stor risk att kejsarna börjar bossa med scalarerna

                Hälsa danne_85 att jag vill ha bilder på hans black ghost som han köpte! såklart vill jag ha bilder från dig med

                Själv är jag som sagt lite orolig för mina baenschi som är så små, men de visar redan anomalan vem som bestämmer och han är ju nästan dubbelt så stor, så det är ju bra, men pansarmalarna är ju som trögsinta bufflar, de bara röjer fram och skiter i allt som vanligt :P

                För övrigt gick dvärgciklidkäket från aquatic nature hem hos både pansarmalar och kerritetror får hitta på något sätt att mata dvärgarna om de inte vågar sig fram mer senare.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  2 kassa mobilbilder kan ni få
                  den hinner inte med nannacaran dock då han är för snabb
                  Bifogade filer
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Danne_85
                    • September 2009
                    • 667

                    Det kommer bilder från igår ikväll tror ja då ja har lite att stå i under dagen självklart en del akvarie relaterade grejer hehe ja ska försöka fota ghosten också Andrém om han villl visa sig nått under dagen....

                    Mvh: Danne
                    Mvh: Danne

                    Foton:
                    http://www.blackroomphotos.com

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      har nu fått första bilden av danne, detta får bli ett smakprov, kommer mer senare när han redigerat bort smuts och skräp från resterande bilder
                      Bifogade filer
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        NIce!
                        Var jätte kul att träffa er båda igår och Tack för skjutsen!
                        Vill se bilder på Spöket och självklart bilder på cikliderna, och några på pansarmalarna

                        Hade igår inte huvudet på skaft, glömde rötterna i Mumins bil, får svänga förbi henne och spana in hennes härliga kar o hundar

                        Vi får ta zoorallyt igen snart, efter löning
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          NIce!
                          Var jätte kul att träffa er båda igår och Tack för skjutsen!
                          Vill se bilder på Spöket och självklart bilder på cikliderna, och några på pansarmalarna

                          Hade igår inte huvudet på skaft, glömde rötterna i Mumins bil, får svänga förbi henne och spana in hennes härliga kar o hundar

                          Vi får ta zoorallyt igen snart, efter löning
                          Tack detsamma, det var jätte trevligt
                          Danne sitter säkerligen och redigerar bort grums från bilderna just nu
                          blev två tre riktigt häftiga bilder på pansarmalarna faktiskt

                          haha, köra en månadsgrej där man sätter sprätt på alla lönepengar O.o

                          För övrigt har jag gjort vattenbyte äntligen, nästan exakt en månad sen vattnet kom i nu och jag har ju en del fisk där i. Alla fiskar ser ut att leva och må bra fortfarande vilket är skönt

                          Pytsat i en dos pmdd och dagens EC likaså och jag har också provat ge firrar frusen artemia för första gången, fiskarna älskade det, men ska det verkligen grumla vattnet så förbannat? Nu när vattenbytes regimen är startad så ska jag öka på matningen tänkte jag, matning morgon och kväll hädanefter med Aquatic Nature Dwarf Cichlid samt frusen artemia eller svarta mygglarver varannan dag.
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Två bilder på Baenschi paret taget med min egen digitalkamera
                            Bifogade filer
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              Och så lite bilder tagna av danne en smula skillnad i färgkvalitet O.o
                              Bifogade filer
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Grymt coola bilder Måste säga att dina bilder som du tog med digitalkameran är fina de med!
                                Pansarmalarna *dreggel*
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...