234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #61
    Ursprungligen postat av Jenny_E
    Riktigt snyggt, både inredning, placering och tetrorna.
    Håller med om ottosarna men de funkar.
    tack så mycket

    Fått i lite nya växter nu samt dragit ut den där förbannade sessifloran.

    fyllde på med en liten vattenspikblad samt en stängelväxt jag inte riktigt vet namnet på det börjar med andra ord arta sig hehe
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #62
      Var tänkt att jag skulle försöka ta några bilder på de nya kerri tetrorna men det sket sig, jag har alldeles för kass slutartid på min lilla kompaktkamera Så ni får helt enkelt överleva med lite bilder på växtligheten i karet tills jag får tag på en bättre kamera eller fiskar som står still hehe

      förresten, kan någon säga mig vilken växt jag har i bakre vänstra hörnet? Stängelväxten dvs.

      MVH
      Marcus
      Bifogade filer
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #63
        Härliga bilder på ett fint kar! Toppen!

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #64
          Ursprungligen postat av MaxB
          Härliga bilder på ett fint kar! Toppen!
          tack tack
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • JacobT
            • January 2009
            • 573

            #65
            snyggt
            ><(((*>
            *> MVH jacob
            ><(((*>

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #66
              Ursprungligen postat av JacobT
              snyggt
              tack tack Behöver lite mer färger dock anser jag själv, några tips på röda växter? fram tills jag får tid att köpa mina ciklider dvs
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #67
                Jätte fina videoklipp på fiskarna och karet! Dina Kerri tetror verkar leva upp till sitt beteende har inte du täcklglas över hela karet?
                Testa med att köpa ett par st till, det kan vara så att det är en hona och flera hanar som är på den stackars honan. Har fått för mig att de inte ska vara så svåra att få till lek heller

                Vill oxå ha Megalechis Thoracata. Har plats i 720L, får se om jag inte hittar några andra roligare fiskar.

                Papegojblad är fina röda växter, om du inte redan har de

                Jag har Polysperma som blir röda ju närmare ljuset de kommer. I 225L ser jag att de redan är röda trotts att de är ca 8cm långa. Växer som ogräs och mkt fina
                Ingen aning om de kommer från SA.

                Så röda blir mina ju närmare ytan de kommer.


                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  #68
                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Jätte fina videoklipp på fiskarna och karet! Dina Kerri tetror verkar leva upp till sitt beteende har inte du täcklglas över hela karet?
                  Testa med att köpa ett par st till, det kan vara så att det är en hona och flera hanar som är på den stackars honan. Har fått för mig att de inte ska vara så svåra att få till lek heller

                  Vill oxå ha Megalechis Thoracata. Har plats i 720L, får se om jag inte hittar några andra roligare fiskar.

                  Papegojblad är fina röda växter, om du inte redan har de

                  Jag har Polysperma som blir röda ju närmare ljuset de kommer. I 225L ser jag att de redan är röda trotts att de är ca 8cm långa. Växer som ogräs och mkt fina
                  Ingen aning om de kommer från SA.

                  Så röda blir mina ju närmare ytan de kommer.


                  http://www.aquaticscape.com/OLD/gall...G/bigshot2.jpg

                  Har ju fått skaffa täckglas nu efter deras rymningsförsök och de är sjukt roliga firrar, aldrig stilla en sekund, och jag kommer skaffa fler också, behöver lite fler honor tror jag, även om jag bad om 3 hanar och resten honor så tror jag att expediten sket lite i vad jag sade. men men.. Och jag kommer definitivt skaffa några till, riktigt härliga

                  Funderar på om jag ska mata dem med lite guppy yngel från 54l karet, har alldles för många däri

                  jag har vad jag tror är papegojblad längst fram till vänster, om det är något annat så har jag ingen aning om vad det är. Polysperma har jag tittat lite på, insåg ganska snabbt att det blev lätt tråkigt om jag körde ren SA med växterna men men, jag tror jag överlever. Alla fiskar är endemiska åtminstone.
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • CyberLizard
                    • October 2009
                    • 165

                    #69
                    *dregel* JAGvilljagVILLjagvillJAGVILLHAAAAAAAAA!!!
                    Projektråd 160L SA

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      #70
                      Ursprungligen postat av CyberLizard
                      *dregel* JAGvilljagVILLjagvillJAGVILLHAAAAAAAAA!!!
                      meh!! *rodnar* jag är ju bara en nybörjare som haft lite tur
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • Saturnus80
                        • October 2009
                        • 943

                        #71
                        Jag tror att stängelväxten är någon sorts hygrophila, eller hur det nu stavas.
                        //Daniel

                        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                        23l aqualandscape med dvärgkulor

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #72
                          Polysperma i den röda stuken har jag mkt mkt av, om du har tålamod så kan jag ha med mig ett gäng när jag åker förbi Firemountain nästa gång jag åker till mamma

                          Denna växt är en flytväxt men som funkar lika bra som bottenväxt Får nalla lite av dig när du får överskott av de
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            #73
                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Polysperma i den röda stuken har jag mkt mkt av, om du har tålamod så kan jag ha med mig ett gäng när jag åker förbi Firemountain nästa gång jag åker till mamma

                            Denna växt är en flytväxt men som funkar lika bra som bottenväxt Får nalla lite av dig när du får överskott av de
                            http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=136761&page=4
                            varför länkar du till min tråd i min tråed? :P hänger inte med alls där och du är fullständigt välkommen när du passerar firemountain, kanske har lite andra växter att byta mot dina då verkar åtminstone som om allt växer utom vallisnerian O.o konstigt nog. Vallisneria brukar ju vanligtvis vara den som växer som ogräs, den kanske inte hunnit rota sig ordentligt än dock.
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #74
                              Hej!
                              Ahahah! ja det var ju fullständigt kontigt! jag skulle länka till växten juh *skratt*

                              http://www.aquaticscape.com/OLD/aq_gallery65.htm
                              Så nu ska det vara rätt
                              Visst är det fint när de växer bland allt grönt

                              Här hemma märkte jag en stor skillnad på mina Valliserior som jag har i 310l och 225l
                              i 310l växte de som ogräs medans i 225l växte de knappt något och fick nästan aldrig skott.
                              I 225l hade jag inte lika mkt grus och i 310L hade jag lite för mkt grus. Där växte de som ogräs

                              Ditt kar är nyligen startad och det kan ha med att växten inte hunnit rota sig ordentligt
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Danne_85
                                • September 2009
                                • 667

                                #75
                                Tja Marnat riktigt snyggt kar du fått till har själv ett tomt kar nu i ungefär samma format som detta och hade mina planer på att placera det precis som du i Hörnet till höger i hallen kände igen det sen såg ja att du bodde i Firemountain eller promillehill som ja brukar kalla det, bor här ja också....
                                Tänkte försöka mig på SA i det också men e lite splitrad just nu hehe vet inte riktigt vad ja vill.

                                Som sagt du har fått till det riktigt bra tycker jag.

                                Mvh: Danne
                                Mvh: Danne

                                Foton:
                                http://www.blackroomphotos.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...