234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #31
    Tänk inte så mycket!

    Kör på och känn efter när fiskarna är i karet.

    Man kan inte skapa det perfekta i teorin, man måste prova och känna på vad som händer.

    Men när fiskarna är i karet och det börjar gå snett, då måste man börja fundera över vad som varit rätt och fel.

    Då ska man gå tillbaka till sin logg och titta, där man har registrerat alla vattenbyten och allt nytt man har lagt i karet.

    Förstår hur du tänker, eftersom jag själv är en planerande person
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #32
      Ursprungligen postat av c90368
      Tänk inte så mycket!

      Kör på och känn efter när fiskarna är i karet.

      Man kan inte skapa det perfekta i teorin, man måste prova och känna på vad som händer.

      Men när fiskarna är i karet och det börjar gå snett, då måste man börja fundera över vad som varit rätt och fel.

      Då ska man gå tillbaka till sin logg och titta, där man har registrerat alla vattenbyten och allt nytt man har lagt i karet.

      Förstår hur du tänker, eftersom jag själv är en planerande person

      haha du har säkert helt rätt, men tyvärr är jag perfektionist när det gäller mina projekt (läs: djur)

      Men ska faktiskt köpa några kerritetror imorgon tillsammans med växterna så får dvärgarna flytta in om två veckor ungefär. när det är ordentligt inkört och inga nitrit toppar syns till..
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #33
        tror du förresten att dvärgarna kommer acceptera stengrottorna? annars får jag dra och köpa kokosnötter iofs när de väl flyttat in :P
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #34
          Ursprungligen postat av Marnat
          tror du förresten att dvärgarna kommer acceptera stengrottorna? annars får jag dra och köpa kokosnötter iofs när de väl flyttat in :P
          Har läst tråden hela tiden och tänkt att dessa stenar inte är så bra.

          Men ville inte förstöra din layout med en massa fula nötter

          Kokosnötter är det optimala för Ap, helst ska ingången vara så liten så hanen knappt kommer in.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #35
            Ursprungligen postat av c90368
            Har läst tråden hela tiden och tänkt att dessa stenar inte är så bra.

            Men ville inte förstöra din layout med en massa fula nötter

            Kokosnötter är det optimala för Ap, helst ska ingången vara så liten så hanen knappt kommer in.
            jo jag har tänkt på det, därför jag har lite mer ännu mindre stenar att snäva åt ingången med, jag tänker försöka i mesta möjliga mån att undvika kokosnötter, detta då det ska se så naturligt ut som bara möjlighet, blir det ingen antydan till lek den första månaden eller två så får man ju se över setupen, men no fan tror jag att jag ska få dem att leka vid stenarna :P One way or another.

            Men tack för tipset dock, visste att det skulle bli svårt men nu verkar det bli en riktig utmaning, att faktiskt få dem att leka utan artificiella grottor :P
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #36
              Var och köpte lite växter nu

              1x Alternanthera cardinalis
              1x Vallisneria Spiralis
              2x Anubias Barteri Barteri

              Hur länge brukar det ta tills anubias fäst sig på en rot eller liknande btw? vill ju ta bort buntbanden asap då de inte är överdrivet snygga
              Bifogade filer
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • MissB
                • May 2009
                • 502

                #37
                Ser riktigt trevligt ut

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  #38
                  Så nu har man varit och inhandlat 8x Kerritetror samt 6x Otocinclus Vittatus

                  Lite bilder, ber om ursäkt för suddigheten, stimfisk är värdelösa på att stå stilla och jag har tyvärr ingen häftig systemkamera..
                  detta får duga så länge.

                  kommer en film om några minuter när jag fått upp den på youtube
                  Bifogade filer
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Andrém
                    • October 2009
                    • 1247

                    #39
                    ser finemang ut riktigt fina tetror också måste jag säga, vad betalade du för dom?

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      #40
                      Ursprungligen postat av Andrém
                      ser finemang ut riktigt fina tetror också måste jag säga, vad betalade du för dom?
                      tror de tog 19kr styck så de är inte farligt dyra heller och ja de är riktigt fina när de skimrar i blått och lila hehe.

                      nu ska bara huvudinvånarna i också sen är det mer eller mindre klart med djur där i.
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        #41
                        Senast redigerad av Marnat; 12 January 2010, 14:17.
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #42
                          Ursprungligen postat av Marnat
                          [embed]http://www.youtube.com/watch?v=5Hfiqz6ofds[/embed]
                          Halloj!
                          Om du tar 5Hfiqz6ofds, alltså den del som kommer direkt efter =-tecknet i youtubeadressen, kopierar in det i svarsrutan här, markerar det - och trycker på <>-tecknet i menyraden så får du två klamrar - i dessa skriver du youtube där det nu står html - så får du in videon här i rutan direkt. Bra, va?

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            #43
                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Halloj!
                            Om du tar 5Hfiqz6ofds, alltså den del som kommer direkt efter =-tecknet i youtubeadressen, kopierar in det i svarsrutan här, markerar det - och trycker på <>-tecknet i menyraden så får du två klamrar - i dessa skriver du youtube där det nu står html - så får du in videon här i rutan direkt. Bra, va?
                            tack så hjärtligt

                            hade inte riktigt listat ut det själv
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #44
                              Ursprungligen postat av Marnat
                              tack så hjärtligt

                              hade inte riktigt listat ut det själv
                              Nej - det hade fanimej inte jag gjort heller, men jag hade tur som var med precis då den här funktionen startade på forumet. Jag fick testa x-antal gånger innan jag fick kläm på det också.
                              Fin film förresten - kerrytetrorna är svinfräna!

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                #45
                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Nej - det hade fanimej inte jag gjort heller, men jag hade tur som var med precis då den här funktionen startade på forumet. Jag fick testa x-antal gånger innan jag fick kläm på det också.
                                Fin film förresten - kerrytetrorna är svinfräna!
                                ja det var ju inte riktigt så logiskt som jag trodde det skulle vara :P därav mina falierade försök, sen vart det hastigt och lustigt tid att hämta upp storskiten från dagis så jag hann inte pilla mer :P

                                jag är riktigt nöjd med dem faktiskt, de funkar bra i karet och stimmar fint, kommer bli kalas när jag får i skalarer eller något som kan jaga dem lite och se till att de verkligen stimmar som sig bör :P

                                Som det är nu så jagar pansarmalarna dem lite på måfå.

                                Men jag är helt ärligt inte så sugen på scalarer men kan tyvärr inte hitta något subsitut för dem
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...