234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av Linda_A
    Vilka härliga Apisto-bilder!
    ja han är väldigt tacksam att fota nu när han bott in sig lite, i början såg man honom aldrig men nu jäklar står han vid frontglaset och visa tuppkammen nästan konstant ja när han inte visar den dubbelt så stora bågfenan var skåpet ska stå dvs
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Rescapen ser ju formidabel ut! Och det gör "tuppen" också - jäklar vad grann han är! Nu börjar det se lite sådär "djungligt" ut - det kommer de små cikliderna att älska!
      Sketsköna bilder.

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av MaxB
        Rescapen ser ju formidabel ut! Och det gör "tuppen" också - jäklar vad grann han är! Nu börjar det se lite sådär "djungligt" ut - det kommer de små cikliderna att älska!
        Sketsköna bilder.
        tackar tackar

        Jo jag är så sjukt nöjd med baenschi hanen även honan är en förbannad pärla, riktigt knallgul med svarta streck och kaxig som ett godståg.

        kommer fylla på med ännu mer växter när pengar dyker upp ur tomma intet :P
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Marnat
          tackar tackar

          Jo jag är så sjukt nöjd med baenschi hanen även honan är en förbannad pärla, riktigt knallgul med svarta streck och kaxig som ett godståg.

          kommer fylla på med ännu mer växter när pengar dyker upp ur tomma intet :P
          Visst, men det är ju angenäma bekymmer att planera och vänta in de tillfällen när man kan plocka hem lite jox från zoo-affären. Jag tycker du har en skön pace nu och karet blir bara snyggare för varje uppdatering. Goody!

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            Ursprungligen postat av MaxB
            Visst, men det är ju angenäma bekymmer att planera och vänta in de tillfällen när man kan plocka hem lite jox från zoo-affären. Jag tycker du har en skön pace nu och karet blir bara snyggare för varje uppdatering. Goody!
            lyckligtvis är jag inte miljonär då hade jag nog fått säga upp mig från jobbet.

            lyckligtvis är jag lite av en planerande människa så jag uppskattar planer, funderingar och tankar nästan lika mycket som köpen själva.

            Det underlättar så att jag inte gör alldeles för förhastade beslut och köper för mkt skroffs :P
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Grenmalar är super fina!! Tycker om ALLA grenmalar.
              Köpte för inte så längesen en fullvuxen hona och hane, lekande par och om jag har tur så lär mina leka inom en snar framtid. Överlever ynglerna kan du få köpa av mig

              däremot hittar jag inte mina Tyskinköpta Häxmalar De hade jag gärna velat odla på.


              Ursprungligen postat av Marnat
              Dont mind this.. sitter och filurar lite för mig själv om akvarieinvånare och vet med mig att jag kommer ha glömt detta när jag kommer hem, och vad ska man ha en projektråd om, om inte en postitnote


              följande kommer ryka och flytta till större jaktmarker.

              Inpaichtys Kerri - alla kerrisar till dannes kar
              detsamma gäller megalechis thoracatorna, även om jag kommer sakna dem något gruvligt det funkar helt enkelt inte med 3 stycker ångvältar på snart 10 cm som bara växer i ett apistokar.

              Vad ska då inköpas?
              jo jag har funderat både länge och väl på detta, kommit fram till följande

              10-15x Hyphessobrycon amandae (kolglödstetra)
              2x Panaqolus sp. 'L204'
              2x Farlowella, Loricaria, Rineloricaria

              har inte bestämt än vilken grenmal det kommer bli då de verkar relativt sällsynta i affär och inte många av dem blir lagom storlek samtidigt som de ska tåla lite gruff från sura baenschis.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av Nubi
                Grenmalar är super fina!! Tycker om ALLA grenmalar.
                Köpte för inte så längesen en fullvuxen hona och hane, lekande par och om jag har tur så lär mina leka inom en snar framtid. Överlever ynglerna kan du få köpa av mig

                däremot hittar jag inte mina Tyskinköpta Häxmalar De hade jag gärna velat odla på.

                Vilken sort av grenmal är det som du har då?

                just nu lutar det faktiskt mest åt Sturisoma Aurem eller Sturisoma Festivum
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Min är en Sturisoma aureum. Min hane är nästan ca 20cm och honan 15cm. Hanen är väldigt mörk i färgen
                  Finns bilder på http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=131008&page=24
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av Nubi
                    Min är en Sturisoma aureum. Min hane är nästan ca 20cm och honan 15cm. Hanen är väldigt mörk i färgen
                    Finns bilder på http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=131008&page=24

                    Mumma!!!

                    det finns odlingsrapport och guide på guardians of catfish.. läs den och yngla av dina grenar fort som tusan, så köper jag en flock

                    Nubi, min egen lilla leverantör av allt som är bra *flinar*
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Har du länken ??

                      Jag hittade denna länk som är mer generellt över grenmalar


                      Jag ska först fixa med allt annat innan grenmalarna får föröka sig
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Har du länken ??

                        Jag hittade denna länk som är mer generellt över grenmalar


                        Jag ska först fixa med allt annat innan grenmalarna får föröka sig



                        grenmalskopulation har tveklöst högst prio nu

                        tänkte också köpa en 5-10 helenor av dig om dina ynglar av sig, köpte 2 av närliggande zooaffär och båda var mer eller mindre dead on arrival, ska ner och klaga men vill fan inte köpa fler snäckor från dem.
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Jag gillar alla typer av UDDA-utseende på malar Häxmalarna och Grenmalarna är mina favoriter för tillfället
                          Med grenmalarna är det lite annorlunda med odlingen, de föredrar att sätta äggen på rutan av karet. Har man däremot ancistrusar så äter de upp äggen på en gång.

                          Ska göra mig av med ett par ancistrusar så att grenmalarna får gå själva.

                          Jag har en baby booom på Helenorna, tror jag såg ca 20 st pytte pytte igår på framrutan De är grymt snygga, I vilket kar vill du ha de i?? om det är i det stora karet så var förberedd på att de kommer att äta upp dina sandsnäckor.

                          Trist att köpa döda/halvdöda snäckor. Vad kostade de?
                          Lämna tillbaka snäckorna, skulle jag ha gjort.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Jag gillar alla typer av UDDA-utseende på malar Häxmalarna och Grenmalarna är mina favoriter för tillfället
                            Med grenmalarna är det lite annorlunda med odlingen, de föredrar att sätta äggen på rutan av karet. Har man däremot ancistrusar så äter de upp äggen på en gång.

                            Ska göra mig av med ett par ancistrusar så att grenmalarna får gå själva.

                            Jag har en baby booom på Helenorna, tror jag såg ca 20 st pytte pytte igår på framrutan De är grymt snygga, I vilket kar vill du ha de i?? om det är i det stora karet så var förberedd på att de kommer att äta upp dina sandsnäckor.

                            Trist att köpa döda/halvdöda snäckor. Vad kostade de?
                            Lämna tillbaka snäckorna, skulle jag ha gjort.
                            samma här, jag fastnar mer och mer för grenmalarna faktiskt

                            asbra att du har babyboom, då kan jag köpa några stycken
                            De är för övrigt till lilla karet där jag har boom av skräpsnäckor efter att inte ha sköljt växterna bra. så där har helenorna att äta, plockar väl upp ungefär 50 snäckor i veckan tror jag..

                            de jag köpte kostade 45kr styck :/ Fan dyrt att handla i affär
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              samma här, jag fastnar mer och mer för grenmalarna faktiskt

                              asbra att du har babyboom, då kan jag köpa några stycken
                              De är för övrigt till lilla karet där jag har boom av skräpsnäckor efter att inte ha sköljt växterna bra. så där har helenorna att äta, plockar väl upp ungefär 50 snäckor i veckan tror jag..

                              de jag köpte kostade 45kr styck :/ Fan dyrt att handla i affär
                              Visst kan du få köpa ett par st
                              Grundlurar vill jag kalla det för :P Fy fan vad dyrt!!
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                Visst kan du få köpa ett par st
                                Grundlurar vill jag kalla det för :P Fy fan vad dyrt!!

                                gott mos, säg till om du behöver växter :P Gallrade ut nästan 3 liter här i veckan O.o

                                och baenschin håller på för fullt att fixa och dona så jag tror nog att det kommer dyka upp bebisar om någon vecka
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...