234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    tjoho, då köpte man tre små siameser idag då
    Tog inte många minuter innan de satt igång arbetet, så får vi se om de lyckas rensa karet helt eller ej, lyckas de med det konststycket så kommer deras belöning bli ett stort kar att leva rövare i sedan
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Danne_85
      • September 2009
      • 667

      Härligt att dom började arbetet direkt synd att Ozzy vart dålig så du fick åka hem efter första affären mina nyinköpa malar e så söta pyttesmå
      Mvh: Danne

      Foton:
      http://www.blackroomphotos.com

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av Danne_85
        Härligt att dom började arbetet direkt synd att Ozzy vart dålig så du fick åka hem efter första affären mina nyinköpa malar e så söta pyttesmå
        ja jag vet, inte alls skoj att sitta nästan 4 timmar på akuten och få veta att de inget kan göra

        nu måste vi bara hitta malar åt mig också
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Siameserna har ätit en hel del redan men man ser inga drastiska förändringar so far, de jobbar på dock och jag ska ta en förebild ikväll De har iofs fått ett litet försprång men det ska ändå bli kul att jämföra dagens bild med bilder varje vecka framöver
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            siameser, fan visste jag att du ville ha sånna, kunde du få mitt gäng *leR*
            Trista med siameser är att de VÄXER
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Ursprungligen postat av Nubi
              siameser, fan visste jag att du ville ha sånna, kunde du få mitt gäng *leR*
              Trista med siameser är att de VÄXER
              jo jag vet, därför jag köpte de tre minsta jag hittade
              de ska ju som sagt flytta vidare sedan
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                fortsätter uppdatera för min egen lilla terapi, algerna drar sig lååååångsamt tillbaka efter infförsel av siameserna, konstigt nog verkar de vara väldigt noggranna då de håller sig till en rot fram tills dess att den är mer eller mindre kliniskt ren, just nu håller de på att putsa den minst algdrabbade av rötterna, olyckligtvis, för att lite då och då rensa några blad på svärdsplantan eller hygrophilan :/

                Men men, det går åtminstone i rätt riktning, hoppas nu att sänkningen av ljustimmar från 11 till 9 timmar även den gör sitt.
                Lär troligen ta någon dag/vecka innan växterna acklimatiserar sig till de nya ljusnivåerna dock.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  jahapp nu blev det en lite oplanerad rescape, men tycker själv att det blev ganska hyfsat ändå


                  konstruktiv kritik är mycket välkommen då jag inte är helt nöjd med placering av växter, har också insett att det är dags att byta ut vissa element

                  tänker först och främst på spikbladen och bleherin då.

                  fick för övrigt några roliga bilder på apisto hanen när han kaxade upp sig mot bågfenan
                  Bifogade filer
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Danne_85
                    • September 2009
                    • 667

                    Ser snyggt ut får komma över nån kväll o kolla det irl....
                    Mvh: Danne

                    Foton:
                    http://www.blackroomphotos.com

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      Ursprungligen postat av Danne_85
                      Ser snyggt ut får komma över nån kväll o kolla det irl....

                      du är alltid välkommen vännen, men det får bli innan 8 för då sover frugan och jag inte långt efter, lillkillen bråkar som fan nu

                      Update på karet.

                      Jag gjorde en liten mekanisk rensning igår av alger på rötter i samband med rescapen, hoppas firrarna gillar det nu bara.
                      Imorse när allt grums lagt sig så såg det faktiskt riktigt bra ut om jag får säga det själv, man har fortf ingen koll på vad som försiggår i höger hörnet, men det känns faktiskt ganska bra oavsett. Man ser knappt några penselalger eller grönalger nu för den delen, får hoppas att siameserna och ottosarna kan hålla efter det nu.

                      Har insett att vissa växter ska ryka, bleherin ska bort och där den står tänkte jag istället plantera lite rotala rotundifolia som omsluter papegojbladen

                      Framför papegojbladet kommer det också dyka upp någon lite större crypto som döljer de nedre delarna av papegojorna, då där inte är lika många blad.

                      utöver det ska jag sprida ut min heteranthera zosterifolia lite mer längs den högra väggen så det blir mer skogaktigt samt fylla på med lite ormbunkar på stora roten och slänga in något som inte kräver mycket ljus bakom den stora feta
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Dont mind this.. sitter och filurar lite för mig själv om akvarieinvånare och vet med mig att jag kommer ha glömt detta när jag kommer hem, och vad ska man ha en projektråd om, om inte en postitnote


                        följande kommer ryka och flytta till större jaktmarker.

                        Inpaichtys Kerri - alla kerrisar till dannes kar
                        detsamma gäller megalechis thoracatorna, även om jag kommer sakna dem något gruvligt det funkar helt enkelt inte med 3 stycker ångvältar på snart 10 cm som bara växer i ett apistokar.

                        Vad ska då inköpas?
                        jo jag har funderat både länge och väl på detta, kommit fram till följande

                        10-15x Hyphessobrycon amandae (kolglödstetra)
                        2x Panaqolus sp. 'L204'
                        2x Farlowella, Loricaria, Rineloricaria

                        har inte bestämt än vilken grenmal det kommer bli då de verkar relativt sällsynta i affär och inte många av dem blir lagom storlek samtidigt som de ska tåla lite gruff från sura baenschis.
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Danne_85
                          • September 2009
                          • 667

                          Inte många minuter tills ja dyker upp nu släng igång kaffet börjar bli spattig industriområdet nu
                          Mvh: Danne

                          Foton:
                          http://www.blackroomphotos.com

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av Danne_85
                            Inte många minuter tills ja dyker upp nu släng igång kaffet börjar bli spattig industriområdet nu
                            jag vart lite kass där med kaffet, sorry får bättra mig nästa gång..

                            Funderar på att sälja en dator så jag kan köpa lite ny fisk :O och btw, syrran har nu lovat att köpa belysning i 25 års present åt mig
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Linda_A
                              • March 2005
                              • 1479

                              Vilka härliga Apisto-bilder!
                              //Linda

                              Kommentar

                              • Danne_85
                                • September 2009
                                • 667

                                Ursprungligen postat av Marnat
                                jag vart lite kass där med kaffet, sorry får bättra mig nästa gång..

                                Funderar på att sälja en dator så jag kan köpa lite ny fisk :O och btw, syrran har nu lovat att köpa belysning i 25 års present åt mig
                                Härligt med lite fisk i 25 års present själv går jag som sagt och hoppas på ett juwel kar till köket
                                Mvh: Danne

                                Foton:
                                http://www.blackroomphotos.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...