350L - Diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • stigson
    svarade
    snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Sådär, igår kväll lackade jag rampen. Åker på ett lager till efter morgonkaffet
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Har hänt lite grann fast har dock inga bilder att bjuda på. Rampen är grundad och slipad 2 gånger, så imorgon blir det till att lacka "finlagret". Har även tillverkat hållare till lysrörshållare och provmonterat all el.
    Kan säga att det blir en hel del mixter när man tagit delar som bara legat och skräpat och ska få ihop något fungerande av det
    Bild kommer imorgon kväll!

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    haha Har tyvärr inte hunnit så mycket längre. Rampen ska lackas, och färg får jag förmodligen imorgon. Blir så jäkla besvärligt allting när man bor i denna hålan

    Har dessutom ännu en hobby som tar upp en hel del tid innan säsongen kommer igång: bilhelvetet.... väldigt offtopic, men en liten film på skapelsen här: http://www.youtube.com/watch?v=9vNKghdwgGE
    Jag är då miljöboven i början av filmen :/

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    uppdateringar efterlyses=)

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Ajustde, det stämmer. Det är helt enkelt så att det är silikonrester där som krupit in i träet som gör det helt omöjligt att få färgen att fästa. Vågar inte slipa så mycket där eftersom det är så nära glaset, så det får jag leva med. Syns tacksamt nog inte alls lika väl med vanligt ljus som det gör med blixtljus

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    jo slip dammet ser jag också, men tänkte på den bakre listen, där det står ett par svarta skor vid dörren, där skiner det igenom brunt

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Ursprungligen postat av malawifisken
    Du ska inte måla listerna på karen en gång till? skiner igenom på massa ställen. Skriver inte detta för att klaga, tror de e lika bra du gör det direkt annas kommer du troligtvis gå o störa dig som f*n på det sen i efterhand...

    Nja, de är ju som inte målade, utan betsade. Är jämt och fint, men det som syns på bilderna är tyvärr slipdamm från bänken som jag tyvärr inte torkat bort än

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Ursprungligen postat av Jim_J
    Rampen så gott som klar, ska bara koppla el nu. Har tyvärr ingen bild då jag fick slut på ström i kameran och snickrar på annan ort. Här är en bild från kvällens provfyllning:

    Du ska inte måla listerna på karen en gång till? skiner igenom på massa ställen. Skriver inte detta för att klaga, tror de e lika bra du gör det direkt annas kommer du troligtvis gå o störa dig som f*n på det sen i efterhand...

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Rampen blir lackad istället för betsad som jag tänkt från början, pga att det var för mycket ojämnheter i plywooden för att det skulle bli snyggt. Här är en bild från mobilen där rampen är ihopsatt + nyspacklad:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Rampen så gott som klar, ska bara koppla el nu. Har tyvärr ingen bild då jag fick slut på ström i kameran och snickrar på annan ort. Här är en bild från kvällens provfyllning:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Nu börjar rampen ta form:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Imorse blev bänken klar. Var iväg och köpte virke och lister för bänken och rampen igår, så nu är det snickarverkstad som gäller
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Lite bättre vinkel + mått:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jim_J
    svarade
    Ursprungligen postat av wallström
    Hyffsade högtalare :O
    Man måste ju på något vis göra grannarna uppmärksamma på att man är hemma ibland

    Hittade det mycket lättanvända programmet SketchUp, så gjorde en modell på hur rampen kommer se ut:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...