70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #91
    haha. a det är lugnt. jag brukar iaf alltid läsa sista inlägget iaf.

    skitsamma..det blev/blir iaf så som du tycker om. Fjärilar o andra cikllider, tetror, massa växter o rötter.

    Kommentar

    • Speedo
      • January 2010
      • 602

      #92
      Ursprungligen postat av hannesc
      haha. a det är lugnt. jag brukar iaf alltid läsa sista inlägget iaf.

      skitsamma..det blev/blir iaf så som du tycker om. Fjärilar o andra cikllider, tetror, massa växter o rötter.
      Ja, det var ju kul!
      Ska läsa sista inlägget!
      Har jag stavat fel....Är det sant?
      Rätta mig gärna!

      http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

      Kommentar

      • Virros
        • January 2010
        • 488

        #93
        Skit fin kar!
        Lägga in flera youtube klipp!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #94
          YT-klipp kommer fick hem en låda växter från Solis här på forumet idag..så så fort akvariet har stabiliserat sig lite så kommer det uppdates.

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #95
            Ursprungligen postat av hannesc
            YT-klipp kommer fick hem en låda växter från Solis här på forumet idag..så så fort akvariet har stabiliserat sig lite så kommer det uppdates.
            Jag väntar med spänning på hur det kommer att bli, det var fint innan men nu
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Virros
              • January 2010
              • 488

              #96
              Jag väntar !

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #97
                vi väntar allihopa
                -----------------------

                Kommentar

                • Vimsa
                  • November 2008
                  • 768

                  #98
                  Supersnyggt, och snygga fjärilar också! Men vilken sort Corydoras har du? Och tre bara? Skaffa fler, minst 3 till!

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #99
                    Kommer inte ihåg vad den hette. nej jag är nöjd med 3. vet att de trivs bättre i stim men jag kör med snäckor också så det räcker med dom.

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      Nu är det nått på gång med mina Multispinosa. De ligger mest o trycker under en rot hela tiden. ser inte mycket av dom alls. De verkar vara rädda för mig. Har fått panikryck när jag närmat mig karet. men skit samma!

                      Honan har blivit väldigt revirhängade. O ser nu att hennes äggledar-rör är jätteute. hon putsar på en rot massor o jagar bort alla andra. Hanen gräver mest lite gropar under roten o så.

                      Så det är nog lek på gång

                      ska se om jag kan få det på film. laddar batterierna till min kassa kamera nu.

                      återkommer ikväll

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Wooohoo!! Mina Multisar har lekt. bara nån timme efter jag posta förra inlägget!
                        räknar inte med att de kommer klara kullen, men det tyder ju på att de trivs iaf. (var ju lite orolig för det att de inte trivdes)


                        ganska dålig bild men ni ser kanske på roten som går ner i sanden så ligger det en massa ägg.

                        har satt en liten spotlight över dom nu så att de kan vakta över natten. Får väl sova med ögonbindel eller nått. haha


                        ni liten film över hur det ser ut nu.

                        Tack Solis för växterna. Den röda var jag inte förtjust i så den struntade jag i. O idag när jag kom hem från jobbet hade Fjärilarna kapat upp Hornsäven så jag fick slänga en hel del. Men det växer ju mer förhoppningsvis!

                        Beställde en lysrörsaramatur till idag. har ju bara 2x20W o det är för lite, o jag har tyvärr inte råd med T5 armatur..inte nu iaf...så jag beställde en 2x20 till så jag får 80W iaf. Svårt att hitta 70cm lysramper.

                        Vad tycker ni? Kommer komma nån lite halvkass film på multisarna imorgon o så ska jag försöka mig på lite mer bilder.

                        Har ansökt om Goldmedlemskap nu så ni ska slippa klicka på länkar hela tiden.

                        Kommentar

                        • Virros
                          • January 2010
                          • 488

                          Skit nice!
                          Det ser ut som att du bara har "små" fiskar :O
                          Eller så äre bara jag som inbillar mig :P

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            Wooohoo!! Mina Multisar har lekt. bara nån timme efter jag posta förra inlägget!
                            räknar inte med att de kommer klara kullen, men det tyder ju på att de trivs iaf. (var ju lite orolig för det att de inte trivdes)


                            ganska dålig bild men ni ser kanske på roten som går ner i sanden så ligger det en massa ägg.

                            har satt en liten spotlight över dom nu så att de kan vakta över natten. Får väl sova med ögonbindel eller nått. haha


                            ni liten film över hur det ser ut nu.

                            Tack Solis för växterna. Den röda var jag inte förtjust i så den struntade jag i. O idag när jag kom hem från jobbet hade Fjärilarna kapat upp Hornsäven så jag fick slänga en hel del. Men det växer ju mer förhoppningsvis!

                            Beställde en lysrörsaramatur till idag. har ju bara 2x20W o det är för lite, o jag har tyvärr inte råd med T5 armatur..inte nu iaf...så jag beställde en 2x20 till så jag får 80W iaf. Svårt att hitta 70cm lysramper.

                            Vad tycker ni? Kommer komma nån lite halvkass film på multisarna imorgon o så ska jag försöka mig på lite mer bilder.

                            Har ansökt om Goldmedlemskap nu så ni ska slippa klicka på länkar hela tiden.
                            Ingen orsak, kul att få se filmen det blev jättefint och hornsäven behöver du inte oroa dig för den brukar växa som ogräs jag har hornsäv i mitt kar där guldfiskarna är och dom äter av dom som bara den och det verkar som den blir tjockare och tåligare ju mer den tuktas, så hinner dina inte äta upp den eller ta sönder den helt så blir det nog inga problem.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              Ursprungligen postat av Virros
                              Skit nice!
                              Det ser ut som att du bara har "små" fiskar :O
                              Eller så äre bara jag som inbillar mig :P
                              nej du inbillar dig inte så mycket. Fjärilarna är inte så stora än. Men multispinosorna är säkert 6-8 cm, men de visar inte sig så mycket.

                              resten är ju de 40 koppartetrorna så det är därför det bara ser ut som småfisk.

                              Men. det ska ju komma diskus också. O de är ju lite större.

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                Multisarna har lyckats hålla äggen. de kläcktes igår och de la dem i en grop. Mycket spännande.


                                Ska ner till shopen o köpa artemia idag. Fråga: Hur får jag artemian till ynglena...kan väl inte bara hälla i akvariet? för då kommer väl tetror o andra äta upp det på en gång. Tänkte om man tar ett sugrör o använder som precitionsmatare. kan det funka? HUr gör ni?

                                en liten film som är ett par dagar gammal


                                Akvariet som det ser ut nu.




                                slänger in en bild på malawi-karet med som har på tok för mycket växter. En del av de ska över till kuben men inte förrens jag får min nya ramp.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...