70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    #61
    Ursprungligen postat av hannesc
    Nuså! Äntligen igång! Filtret kom för ett par dagar sen. Det var precis att det gick in under akvariet. Det höll på att bli tråkigt då den här "U"-profilen som ligger över kanten på karet och ansluten till strilrör resp. utsug, inte var tillräckligt bred för att gå över kanten.
    Har nämligen ganska breda glaslister där täcklaset ligger på, men det blev rätt bra ändå.
    Hade dock gärna sett att utsuget var lite närmare bottnen, men kan kanske lösa det på nått eget sätt.


    jag veeeet att jag skulle väntat längre med att skaffa inkörningsfiskar, men jag kunde inte vänta längre så idag så flyttade de första invånarna in.
    2 par fjärilar
    3 Corydorasmalar

    det ska självklart i mycket mer växter, tänker mig mycket mer vallisar och javaormbunke. någon som har nån ide på en liten, kort växt man kan ha i framkanten. sådär 1-2 cm höga från botten...kanske 3 cm?

    Kommer såklart komma till massa mer rötter o en del sten. Men det är svårt att hitta sten under en halv meter snö.

    Just nu tillåter inte ekonomin något mer inköp, men det kommer

    Siktar på några fler fjärilar, ett par multispinosa, ett gäng rödmunstetror och sen 5-7 diskus som huvudrollsinnehavare.











    Blev nöjd med mina kokosnöts-grottor

    Liten filmsnutt kommer komma, men Youtube ville visst inte ladda upp den nu.


    kan man bara gå och hämta stenar från naturen ? blir d inte gifter och sånt då från avgaser och sånt

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #62
      skrubba o koka..skrubba o koka...

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #63
        va skoj att så många skriver vad de tycker

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #64
          skrev ju hur avis jag vara några posts tillbaka :P men det är skitläckert fortfarande :P nothings changed there, tycker dremot du ska trycka i fler växter, så det blir fler avskärmningar av revir i karet för dina fjärilar
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Broddan
            • February 2007
            • 536

            #65
            Glöm inte filmen
            Hälsningar

            D

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #66
              Ursprungligen postat av Marnat
              skrev ju hur avis jag vara några posts tillbaka :P men det är skitläckert fortfarande :P nothings changed there, tycker dremot du ska trycka i fler växter, så det blir fler avskärmningar av revir i karet för dina fjärilar
              A de går att lita på dig.

              växter kommer.. har bara 180:- resten av månaden så...men massa mer vallisar kommer.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #67
                Ursprungligen postat av Broddan
                Glöm inte filmen
                kommer ikväll

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  #68
                  Ursprungligen postat av hannesc
                  A de går att lita på dig.

                  växter kommer.. har bara 180:- resten av månaden så...men massa mer vallisar kommer.
                  du ligger bättre till än mig kan jag meddela :P -384 på kontot idag av någon anledning

                  släng inte bara i vallisar heller, cryptocoryne, echocondrius etc etc
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #69
                    oo den är jobbig du.

                    a har tänkt ha en hel del av det med. är så kass på växter bara...asså namn o så. men googla går ju

                    fick hemm PMDD igår.
                    aldrig använt innan så det kommer bli spännande...men väntar lite med det tills akvariet är i "fas"

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #70
                      Super snyggt kar!!
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • draft
                        • December 2009
                        • 86

                        #71
                        Nice kar, diggar kuber

                        Men placeringen, ska du ha den i hornet? Personligen hade jag forsokt hitta en plats dar dess form kommer mer till ratta sa att saga. Kanns som om du skulle ha det i hornet sa hade ett hornkar varit battre eftersom du far en skarv mitt i blickfanget. Om det ar ont om plats sa skulle jag iaf forsoka dra ut karet fran hornet sa mycket som mojligt.

                        Just my 2 cents...

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #72
                          Ursprungligen postat av draft
                          Nice kar, diggar kuber

                          Men placeringen, ska du ha den i hornet? Personligen hade jag forsokt hitta en plats dar dess form kommer mer till ratta sa att saga. Kanns som om du skulle ha det i hornet sa hade ett hornkar varit battre eftersom du far en skarv mitt i blickfanget. Om det ar ont om plats sa skulle jag iaf forsoka dra ut karet fran hornet sa mycket som mojligt.

                          Just my 2 cents...

                          håller med dig.
                          men jag "råkade" vinna köpa det innan jag bestämt var jag skulle ha det. så det fick bli där tyvärr..kommer komma dit en dubbelsäng snart så det går tyvärr inte dra ut i rummet. men kanske i nästa lgh.
                          kommer iof möblera om i vardagsrummet snart, men är inte sugen på att tömma o flytta nu när det äntligen är igång.

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #73


                            Liten snutt på invånarna.

                            Kommentar

                            • Yoink
                              • September 2009
                              • 234

                              #74
                              Personligen tycker jag den gör sig alldeles utmärkt i hörnet. Sätt mörk bakgrund på dom två sidorna mot väggarna och ha mycket höga växter på båda dom sidorna så kommer det bli sjukt häftigt.

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                #75
                                grejjen är att det är mer eller mindre omöjligt att hitta bakgrunder som har 70*70 mått.
                                Klart man får kapa till men man vill ju inte slänga för mycket pengar i sjön...
                                vill inte heller silikona dit bakgrunderna ifall jag kommer ha karet på nått annat sätt.
                                men det går väl att ta bort antar jag.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...