160L sällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jim_J
    • October 2009
    • 254

    #76
    Sisådär!
    Nu har alla fiskar flyttat till 350L, förutom 2 st ancistrus som fått smak för växter.
    Har beställt lejonhuvuden, så hoppas de kommer snart

    Var ikväll ute och tänkte fånga mygglarver, men de verkar ha blivit skygga, eller så hade jag för grovmaskig håv. Lyckades däremot fiska upp en annan varelse, nämligen en insjökrokodil (gädda)! En liten en på ca 4 cm som jag nu har släppt ner i tanken
    Och ja, jag vet att dessa blir ohyggligt stora, men har inte planerat att få upp den i fullvuxen ålder. Detta är mer ett litet experiment för att se om jag lyckas få den fule fan att överleva.
    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
    350L Diskus
    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

    Kommentar

    • Jim_J
      • October 2009
      • 254

      #77
      Ursprungligen postat av Pickles
      Jag har läst den andra diskussionen och helt uppenbart är den samlade expertisen av åsikten att det är en.... dysfunktionell kombo. Damned synd, men å andra sidan verkar lejonen vara härliga och personliga så det kan inte gärna misslyckas även om du skippar paletterna ; )

      De är urläckra! Nu vet jag inte vilken butik du beställer ifrån, men akvariecenter i Luleå har toppenservice ifall du har möjlighet att åka in dit och handla. De önskar till och med god helg via mail när man skickat efter fisk - det du!
      *ler* Men absolut. Den vanliga kongon är också jättefin. ^^

      Mycket, mycket personliga kräk, och du verkar ha sådana fina exemplar. Ska de bo med diskusarna?
      Nej, som det ser ut nu så blir det bara lejonhuvuden + en liten gädda i karet. Eventuellt att jag skaffar ett par röda juvelciklider också.

      Jag handlar mest fisk på frösön, men ibland blir det en tur till sundsvall också. Luleå är det jättelångt till tyvärr

      Jepp, fjärilarna ska bo med plattisarna. Tror och hoppas på att kunna få upp lite yngel i det karet. Så mycket större utrymme för dem att hitta bra gömställen på
      160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
      350L Diskus
      160L Vattenskalle (lejonhuvud)

      Kommentar

      • Jim_J
        • October 2009
        • 254

        #78
        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        De där römunnarna var fantastiska, kan nog bli ett gäng om man startar ett passande kar!
        Ja, de är helt sjukt snygga! Ska skaffa ca 20-30 till att ha i 350-karet.
        160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
        350L Diskus
        160L Vattenskalle (lejonhuvud)

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          #79
          Bor man verkligen i norrland om man har närmare till Sundsvall än Luleå? *Flin*

          Annars låter det lite svajigt att prova med gäddan - kan tänka mig att den tycker att det blir lite varmt. Juvelerna låter betydligt bättre! Mycket läckra fiskar. Dessutom kan de säkert hävda sig mot lejonen så länge du ser upp så att det inte blir krig.

          Bilder? ^^
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • Jim_J
            • October 2009
            • 254

            #80
            Ursprungligen postat av Pickles
            Bor man verkligen i norrland om man har närmare till Sundsvall än Luleå? *Flin*

            Annars låter det lite svajigt att prova med gäddan - kan tänka mig att den tycker att det blir lite varmt. Juvelerna låter betydligt bättre! Mycket läckra fiskar. Dessutom kan de säkert hävda sig mot lejonen så länge du ser upp så att det inte blir krig.

            Bilder? ^^
            Haha Nja, vet ju att ni inte riktigt tycker det längre upp i landet

            Oja, gäddan ska inte få gå där alltför länge, mest som en kul grej. ville bara inte släppa i den igen när jag väl fångat den. De odjuren äter bara upp all fin öring som går i "våran" sjö

            Bilder kan jag knäppa lite imorgon
            160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
            350L Diskus
            160L Vattenskalle (lejonhuvud)

            Kommentar

            • hult87
              • February 2010
              • 1287

              #81
              var ska du göra av gäddan sen? man får väll inte släppa ut svensk fisk som man haft i akvarium?

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #82
                Föd upp och ät!
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Jim_J
                  • October 2009
                  • 254

                  #83
                  Ursprungligen postat av hult87
                  var ska du göra av gäddan sen? man får väll inte släppa ut svensk fisk som man haft i akvarium?
                  Nej, ska inte släppa ut den igen. av två skäl: dels kan den få med sig exotiska sjukdomar m.m. och förpesta fiskevattnen, och dels är gädda otyg som mestadels lever på bra matfisk som jag hellre ser i stekpannan än i magen på en gädda

                  Detta ser dock ut att bli en bra framtid för gäddan!
                  160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                  350L Diskus
                  160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                  Kommentar

                  • hult87
                    • February 2010
                    • 1287

                    #84
                    okej ser bra ut

                    Kommentar

                    • Jim_J
                      • October 2009
                      • 254

                      #85
                      Nu kan vi se detta projekt som avslutat!

                      karet kommer dock finnas kvar, men en annan projekttråd kommer upp inom kort

                      En liten teaser:
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6772.jpg
Visningar: 2
Storlek: 574,8 KB
ID: 2126130
                      160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                      350L Diskus
                      160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...