160L sällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jim_J
    • October 2009
    • 254

    #31
    Då blir det så Under förutsättning att butiken har dem vill säga... Finns det annars paletter så blir det såna som "backup". Har ju styvt 7 mil till närmsta affär så... Härligt att bo på landet!
    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
    350L Diskus
    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #32
      kakadua ciklider är väldigt färg granna och trevliga också
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        #33
        Ursprungligen postat av Jim_J
        Då blir det så Under förutsättning att butiken har dem vill säga... Finns det annars paletter så blir det såna som "backup". Har ju styvt 7 mil till närmsta affär så... Härligt att bo på landet!
        Jag bor visserligen i folktätaste delen av sverige, men jag får köra 6 mil för att komma till en bra djurhandlare ändå. Visst, vi har tre handlare i Karlshamn men ingen är något vidare bra.
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Jim_J
          • October 2009
          • 254

          #34
          Nä, det där med avstånd är verkligen inget för mig... Men nu blir det till att dra iväg! Återkommer med bilder på eventuella nya fiskar
          160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
          350L Diskus
          160L Vattenskalle (lejonhuvud)

          Kommentar

          • Jim_J
            • October 2009
            • 254

            #35
            Blev fyra stycken vanliga fjärilar! Köpte även ett gäng rötter, dock flyter en kvar i en hink. Blev en liten ommöblering innan jag släppte i fjärilarna:

            Hela karet
            Vänster sida
            Mitten
            Höger sida

            Två fjärilar (hona & hane?)
            Fjäril
            Fjäril

            Fick tyvärr inte till några vidare bilder på nykomlingarna. I övrigt så verkar alla stormtrivas med ommöbleringen!
            160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
            350L Diskus
            160L Vattenskalle (lejonhuvud)

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              #36
              Blir riktigt snyggt faktiskt. F*n så sugen ja e på att få igång mitt nu=(
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • Pickles
                • October 2009
                • 1155

                #37
                Börjar verkligen arta sig, och vilka fina små fjärilar du lagt händerna på!
                Nu är det bara vänta på att färgerna börjar sprudla och rommen börjar läggas. ^^

                Sju mil? Det är ju nästgårds i gamla, goda norrland. XD
                "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                ~25l vatten

                Kommentar

                • JacobT
                  • January 2009
                  • 573

                  #38
                  Ursprungligen postat av Jim_J
                  Blev fyra stycken vanliga fjärilar! Köpte även ett gäng rötter, dock flyter en kvar i en hink. Blev en liten ommöblering innan jag släppte i fjärilarna:

                  Hela karet
                  snyggt
                  ><(((*>
                  *> MVH jacob
                  ><(((*>

                  Kommentar

                  • Jim_J
                    • October 2009
                    • 254

                    #39
                    Tack så mycket hörrni, jag är verkligen överförtjust i mina fjärilar Sitter med spänning och väntar på att lyset ska tändas så jag får se hur det står till med dem

                    Hehe, 7 mil är faktiskt inte så jäkla mycket Att det dessutom är 7 mil till djuraffären på frösön gör det faktiskt värt att åka!

                    Nu ska jag inte röra om något mer i karet förutom när stora roten ska i, men sen får det frodas i lugn och ro. Funderar på att börja med PMDD, då en del av växterna inte verkar vilja ta sig riktigt.

                    Mer bilder på fjärilarna kommer under dagen
                    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                    350L Diskus
                    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                    Kommentar

                    • Andrém
                      • October 2009
                      • 1247

                      #40
                      Exakt som mig då med andra ord ;D att sluta pilla i akvariet är nog det svåraste av allt men annars så får ju ingenting sätta sig ordentligt och börja växa

                      Själv har jag precis börjat med PMDD, har inte sett något resultat ännu eftersom det har knappt gått en vecka sen jag började men jag tror nog att ljus har en stor del om pmdd funkar riktigt bra eller bara medelmåttigt.

                      Kommentar

                      • Jim_J
                        • October 2009
                        • 254

                        #41
                        Ja, huvva... Kliar i fingrarna hela tiden, men nu får det vara bra på ett tag

                        Spännande! Ska bli kul att följa din tråd hur det funkar med pmdd för dig!
                        Jag har iofs ingen brådska med att växterna ska växa snabbare, men har sett flera exempel på att växterna blir "starkare" med gödning.
                        160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                        350L Diskus
                        160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                        Kommentar

                        • Andrém
                          • October 2009
                          • 1247

                          #42
                          Ursprungligen postat av Jim_J
                          Ja, huvva... Kliar i fingrarna hela tiden, men nu får det vara bra på ett tag

                          Spännande! Ska bli kul att följa din tråd hur det funkar med pmdd för dig!
                          Jag har iofs ingen brådska med att växterna ska växa snabbare, men har sett flera exempel på att växterna blir "starkare" med gödning.
                          Jo, jag hoppas på detsamma. Just nu så är mina vallisnea (stavning?) växter så ömtåliga att så fort man ens petar på dom så går dom sönder så jag hoppas att dom blir starkare och längre med tiden

                          att testa pmdd är något alla borde göra tycker jag, det är så billigt även om det går fel

                          Kommentar

                          • CyberLizard
                            • October 2009
                            • 165

                            #43
                            Jim, jag har ett än så länge tomt akvarium med exakt samma mått som du. Jag tror banne mig du nästan prickat in exakt det kar jag vill ha i slutänden.
                            Projektråd 160L SA

                            Kommentar

                            • Jim_J
                              • October 2009
                              • 254

                              #44
                              Tack för de värmande kommentarerna!

                              Har tyvärr inte fått till några skapliga bilder på fjärilarna, men här får ni en bild på en av de värsta linslusarna i karet

                              The scary ugly one, som sambon säger
                              160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                              350L Diskus
                              160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                              Kommentar

                              • Andrém
                                • October 2009
                                • 1247

                                #45
                                Haha riktigt frän bild kan förstå varför din sambo kallar honom the scary ugly one

                                Kommentar

                                Arbetssätt...