Charlies änglar. The Dennerle saga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Fick lite sug idag och beställde tre nya Dennerlekuber från Tyskland, en 20-litare och två 30-liters kuber som ska bli mumma att dra igång.
    Ska även bli intressant att se hur det funkar att skicka efter akvarium från Tyskland, och att de förhoppningsvis är hela när de väl kommer hit.
    Dessa tre kuber med 5 st belysningar, 3 Eheim Compact 1000, 5 kg skitsnygg sten samt frakt gick loss på strax över 2400:-.
    Nu skulle man bara ha tag i ett par påsar Aquasoil med, men det får jag kanske vänta med tills Tyskland....
    Det blir med all sannolikhet likadan lösning med bottenfilter och filtermatta bakom en Slimline som sitter några cm från bakrutan, det verkar funka bra samt är totalt yngel/räklingsäkert...

    Ska ta lite bilder som jag lovade tidigare, det kommer!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Kommer lite bilder på karet, som sagt fick jag en alginvasion när jag var i Thailand, och jag fick ingen bukt med algerna utan det blev att kasta alla växterna och har nu fått börja om från början....
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6149.JPG
Visningar: 1
Storlek: 458,5 KB
ID: 2126429
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6148.JPG
Visningar: 1
Storlek: 440,7 KB
ID: 2126427
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6153.JPG
Visningar: 1
Storlek: 406,4 KB
ID: 2126426
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6146.JPG
Visningar: 1
Storlek: 454,0 KB
ID: 2126425
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6157.JPG
Visningar: 1
Storlek: 477,1 KB
ID: 2126428
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Coolt!!! skulle önska att jag kunde shoppa som du... men nähe...

        bilder på grejerna!! NU bums!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Inte så lätt, skickade ordern för en halvtimme sedan och så bra är inte Tyskarna på logistik så jag har det här redan.
          Betalade via Paypal och att de ska skicka sändningen så ska jag nog vara glad om jag har det till början av nästa vecka. Men jag ska beställa en glasskiva som ska ligga ovanpå den sideboard jag tänkt ha karen med, så det gör inte så mycket.
          Fick ett litet infall av shoppinglusta då Nubi hittade en skitsnygg 65x65x65 MP-kub med möbel som jag blev sugen på, men eftersom jag inte ska norröver i det närmaste så fick det tyvärr vara....annars så hade den passat som handen i handsken!
          Hmmm, kanske får åka norröver...*funderar*
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av ansjo
            Kommer lite bilder på karet, som sagt fick jag en alginvasion när jag var i Thailand, och jag fick ingen bukt med algerna utan det blev att kasta alla växterna och har nu fått börja om från början....
            det är ju den stora fördelen med nanos - flippar dom ur är det lätt som en plätt att riva ur och börja om från början igen.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av ansjo
              Inte så lätt, skickade ordern för en halvtimme sedan och så bra är inte Tyskarna på logistik så jag har det här redan.
              Betalade via Paypal och att de ska skicka sändningen så ska jag nog vara glad om jag har det till början av nästa vecka. Men jag ska beställa en glasskiva som ska ligga ovanpå den sideboard jag tänkt ha karen med, så det gör inte så mycket.
              Fick ett litet infall av shoppinglusta då Nubi hittade en skitsnygg 65x65x65 MP-kub med möbel som jag blev sugen på, men eftersom jag inte ska norröver i det närmaste så fick det tyvärr vara....annars så hade den passat som handen i handsken!
              Hmmm, kanske får åka norröver...*funderar*

              Fan va dum jag är.... jag läste ju att du BESTÄLLT inte FÅTT... jaja.. ibland har man otur.

              Jo hon tipsade mej om denna kub också... men jag sa åt henne att vänta
              flickan ska ju ha större och rätt som det är så dyker hennes kar upp, det känner jag på mej
              Ingen idé att inpulsköpa (iofs jävligt snyggt) bara för att man knappt kan bärga sej.
              Men vet du vad!! nu när jag avrått henne så kan ju du slå till! så kommer du upp hit BUMS så rundar vi Sthlm och så kan du sova i källarförrådet
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av karrokaja
                Coolt!!! skulle önska att jag kunde shoppa som du... men nähe...

                bilder på grejerna!! NU bums!!
                Och så ser vi fram emot ett ansjoföredrag med foton på hur du de 3 nya karen byggdes upp på kräftskivan på lördag

                PS. Karrokaja jag kollar upp priserna på kräftorna imorgon fm och skickar ett pm till dig så får du ge besked till mig om hur mycket du vill ha. Det är hög tid att förboka nu så kolla dina pm imorgon fm
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Och så ser vi fram emot ett ansjoföredrag med foton på hur du de 3 nya karen byggdes upp på kräftskivan på lördag

                  PS. Karrokaja jag kollar upp priserna på kräftorna imorgon fm och skickar ett pm till dig så får du ge besked till mig om hur mycket du vill ha. Det är hög tid att förboka nu så kolla dina pm imorgon fm
                  300 spänn... köp kräftor + nån god ost eller salami eller nåt
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Och så ser vi fram emot ett ansjoföredrag med foton på hur du de 3 nya karen byggdes upp på kräftskivan på lördag
                    Ja, det vill jag höra mer om, är sååå sugen på ett denerlekar, ett 30l.

                    Finns det någon återfösäljare här i Sverige?
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      300 spänn... köp kräftor + nån god ost eller salami eller nåt
                      Kräftorna fixar jag men det övriga finns nog ändå på bordet. har för mig att någon skulle fixa pålägg
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Finns det någon återfösäljare här i Sverige?
                        Kanske på gång, men jag tror inte att de finns på marknaden här ännu. Jag pratade med deras exportansavrige på Interzoomässan och han skulle upp till Sverige i början av juli för att beöka 2 svenska grossister. Förhoppningsvis så blev det en överenskommelse med någon av dessa.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det vore riktigt trevligt ifall Dennerle kom in på marknaden, här finns nog en hel del att hämta. Snygga kar till bra priser och att de sedan har det mesta i tillbehörsväg är heller ingen nackdel.
                          Nja, ett föredrag är nog inget som jag personligen skulle digga att hålla, då känner jag mig mindre svettig här på Zoopet!

                          @Karrokaja: Det tål att tänkas på, ska kolla med regeringen i kväll och isf bokar jag upp fanskapet och kommer upp och hämtar skiten. Skulle vara kul att besöka ett par av affärerna i storstaden med när man ändå är där...Men det får nog bli en egen tråd, det är dock inte en Dennerlekub...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            [QUOTE=ansjo;1439374]
                            Nja, ett föredrag är nog inget som jag personligen skulle digga att hålla, då känner jag mig mindre svettig här på Zoopet!

                            QUOTE]

                            Jaja, då får jag väl bombardera dig med frågor själv då som vanligt..

                            Vad kostar ett 30 liters i svenska pengar?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Kräftorna fixar jag men det övriga finns nog ändå på bordet. har för mig att någon skulle fixa pålägg
                              köp finkräftor för 300 spänn

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det vore riktigt trevligt ifall Dennerle kom in på marknaden, här finns nog en hel del att hämta. Snygga kar till bra priser och att de sedan har det mesta i tillbehörsväg är heller ingen nackdel.
                              Nja, ett föredrag är nog inget som jag personligen skulle digga att hålla, då känner jag mig mindre svettig här på Zoopet!

                              @Karrokaja: Det tål att tänkas på, ska kolla med regeringen i kväll och isf bokar jag upp fanskapet och kommer upp och hämtar skiten. Skulle vara kul att besöka ett par av affärerna i storstaden med när man ändå är där...Men det får nog bli en egen tråd, det är dock inte en Dennerlekub...
                              Man ska ha en ställning med såna!! typ 7 små redigt fräscha akvarium
                              Blir som en skattkammare!
                              Är deras akvarium glas eller såndär akryl (?) plast?? (nu känner jag mej blond)

                              Det tål inte att tänkas på...just doo it män!!
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                <kul med lite liv i tråden. Friskt handlat Anders blir roligt att se det färdiga resultatet.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...