Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

400L – Första stora karet!

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

wow du har ju ett "träd" mitt i karet super snyggt, va är det för växt du har som täcker sanden?
    56l Agassazii Fire Red
    80l Nigerian Yellow
    112l Transvestitus
    240l Vejita II + scalar

Kommentera

wow så läckert ditt kar har blivit! Jag gillar verkligen skuggan i mitten med. Det ger verkligen liv åt karet!
      //Linda

Kommentera

Tackar

Ursprungligen postat av gustinger Visa inlägg
        wow du har ju ett "träd" mitt i karet super snyggt, va är det för växt du har som täcker sanden?
        Det är främst Glosso som är bottentäckare, trevlig växt tycker jag

Ursprungligen postat av Linda_A Visa inlägg
        wow så läckert ditt kar har blivit! Jag gillar verkligen skuggan i mitten med. Det ger verkligen liv åt karet!
        Jo, visst ger den skuggningen kontraster i karet, den ger liv rent estetiskt men det beryr inte sig växterna i mitten om, bottentäckaren där tycker inte att jag är snäll som inte ger den något ljus
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

Kommentera

super snyggt
          ><(((*>
          *> MVH jacob
          ><(((*>

Kommentera

Fusk! Vill också ha snyggt växtkar ;-p
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

Kommentera

Ursprungligen postat av ApeviaX Visa inlägg
              Fusk! Vill också ha snyggt växtkar ;-p
              Haha, det är inte så svårt egentligen, CO2, bra belysning och PMDD samt en del tålamod och ett bra urval av växter så är du igång

Behöver inte kosta så farligt heller om man inte köper allt i ett dyrt paket utan letar runt lite
              300L Räkkar
              400L Växtakvarium

Kommentera

Ursprungligen postat av Sultanen Visa inlägg
                Haha, det är inte så svårt egentligen, CO2, bra belysning och PMDD samt en del tålamod och ett bra urval av växter så är du igång

Behöver inte kosta så farligt heller om man inte köper allt i ett dyrt paket utan letar runt lite

Där du Sultanen, där sa du nåt.

Men det är just CO2 som är problemet och även en bänk till mitt tänka kar.

Alltså även om jag bygger en egen CO2 anläggning av brandtub, backventil etc. så är det utanför min ekonomi... (Skulle kunna köra med EC till en början kanske) PMDD är ju nästan gratis så det är inga probs.

Men men.. Ska fixa bänk annars har jag ingenstans att ha karet och det är det största problemet

Ursäkta att jag snodde tråden lite...

Nicke
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

Kommentera

Hey!! Tack för växterna igår! De överlevde resan och Fiskarna tyckte de såg fina ut
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

Kommentera

Skönt att höra! Hoppas det inte blir grönbete för firrarna bara
                    300L Räkkar
                    400L Växtakvarium

Kommentera

Nej dah De är snälla fiskar
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

Kommentera

Det är ett ruggigt snyggt kar! Roligt att titta på lite större växtbaljor då och då. XD

Säg, hur ofta ansar du växterna för att hålla dem så pigga och fina? Jag märker att bladen på mina gärna ruttnar längst ned på stjälken i buskagen som blir för täta.
                        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                        ~25l vatten

Kommentera

Jag ansar väl varannan vecka ungefär, har haft en del kiselalger nu det senaste vilket lett till obalans i karet och hela bakre delen av karet har blivit precis som du beskriver det. Dimma i vattnet är hemskt och jag har inte fått tag i ett UV filter ännu.

Jag har köpt nya rör idag, 4st 54W T5 rör, skall nog göra grym skillnad på ljuset då de rör jag har i dagsläget är 10k rör som följde med.
                          300L Räkkar
                          400L Växtakvarium

Kommentera

Men vad fint!! Jättecoolt med "trädet" och fina, inte för vitt växande växter! Helt plötsligt känns mitt som en enda djungel, trots att jag ansade så fint i morse #sniff sniff* men du förtjänar det! Älskar dina trådar, självbyggen och kreativitet!!! Jättefint!
                            Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

Kommentera

Jag måste med andra ord slå farsgubben i gräsklippning om jag vill hålla mina blad friska och fräsha hela vägen? ; )
                              Min första tanke var nämligen att bladen ruttnade för att jag inte hållit efter ordentligt. Tror du att det är obalans och jidder i karet istället?
                              Kanske en kombination.

Dimman i karet stör oftast inte så mycket irl som det gör på foto har jag lagt märke till, men jag antar att det stjäl en del av ljuset i slutänden?

Hur som helst är det väl dags för en bilduppdatering nu? Det är ju tio (!) dagar sedan du fick ditt nya lyse!
                              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                              ~25l vatten

Kommentera

Väldigt imponerad av ditt kar! Fler bilder önskas!

Kommentera

Sparar...
                                X