Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

400L – Första stora karet!

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Den är riktigt snygg tycker jag faktiskt! Karet är ju inte så välväxt ännu men den bilden där gör det verkligen inte rätta, skall försöka få lite foton på det senare iaf, när kameran är vaken igen.

Göder bara PMDD normaldos varje vecka, kan tänka mig att det suger mycket microämnen, matas ju rätt rejält i karet så stora delar av gödningen lär ju komma därifrån.

Hänger 200W direkt över den (4*54W) i bakkant och två stycken 70W MH i framkant av karet så ljuset bör det nog inte vara något fel på blir ju ändå 0,89W/Liter om man vill räkna så
    Senast ändrad av Sultanen; 2009-10-15, 17:27.
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

Kommentera

Ahhh, justja. Fick för mig att du bara hade 2x 70W av någon anledning.

Inga brister på andra växter? Börja inte fippla med näring före du ser brister på växter, eller att det slutar bubbla mitt i veckan eller dylikt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johanski Visa inlägg
        Ahhh, justja. Fick för mig att du bara hade 2x 70W av någon anledning.

Inga brister på andra växter?
        Måste nog ta och börja titta på bristerna nu på växterna när de har börjat rota sig, eller fota allt för att få hjälp med att bedömma det, för jag är tyvärr lite dålig på det har jag märkt.
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium

Kommentera

jag har nu läst igenom hela tråden och jäklar vilket fint akvarium du har fått till .
          MVH macke_fisk

Kommentera

Tack!

Ang dålig färg på Eustralis Stellata så tror jag den här tråden kan vara det på spåret, jag har kanske för höga nitratvärden =/
            http://www.plantedtank.net/forums/fe...-coloring.html
            300L Räkkar
            400L Växtakvarium

Kommentera

Tänkta bara tipsa om att där näckrosen du har i vänster framkant kan bli enorm. Jag har en likadan som jag också satte i framkant på karet, men var tvungen att flytta bak den för dem blev för stor.

Kommentera

Redan flyttat den en gång faktiskt, där den står nu är den minst ivägen. vet inte riktigt vad som kommer hända med den, tror den kommer skugga allt för mycket för att få vara kvar i karet tyvärr
                Men fin är den! hoppas den håller sig måttligt stor
                300L Räkkar
                400L Växtakvarium

Kommentera

Jag är imponerad, vilken energi du har
                  Med så mycket ljus går allt mycket snabbare, så får du en brist märks den snabbt.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentera

Tackar!
                    Här gillar vi snabba tag, får bara se till att lära mig identifiera alla brister

Frågan är om man inte borde gå över till dubbeldos PMDD snart, iom ljusmängden och att växterna nu rotat sig och börjar dra iväg i höjd.

Min Blyxa Japonica har otroliga problem med att trivas i karet så risken finns att den får åka ut vilket vore synd
                    300L Räkkar
                    400L Växtakvarium

Kommentera

Vad har du för PH och hårdhet på vattnet? Min Blyxa japonica växte explosionsartat i mitt kar utan co2. 0,78W/L i mitt 540. Dubbeldos PMDD vid varje vattenbyte (var 4:e dag) hög fisklast och väldigt mjukt vatten (Kh 1-2).

Sålde iväg en jätteportion (Säkerligen över 100 plantor) när jag avvecklade karet, och fick just veta att även dem håller på att trilla av pinn. Hos mig personligen är det utan tvekan den växt som mått bäst och aldrig blivit drabbad av alger eller brister.. skumt.

Kommentera

KH 7 här så jag kör med PH 6,8-6,9

Jag misstänker för övrigt att det kan vara hårdheten på vattnet som spökar för min del... http://www.tropica.com/productcard_1.asp?id=057A
                        300L Räkkar
                        400L Växtakvarium

Kommentera

Shit ser avanserat ut, men räkmixen ser ju smaskig ut
                          Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

Kommentera

Har presis läst igenom hela tråden, ska bli kul att se hur det blir, ska bli kul att följa
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentera

Ursprungligen postat av solis Visa inlägg
                              Har presis läst igenom hela tråden, ska bli kul att se hur det blir, ska bli kul att följa
                              Tycker också det skall bli kul

En hel del trådalger fortfarande, blommar ut rejält trots att jag rensar varje vattenbyte, men nu kommer PH inte svaja någonting längre iaf så jag tror det löser sig snart

Såg att en av mina vackrast utfärgade fjärilshanar inte mår så bra, ena ögat ser ut som om det skall ploppa ut
                              300L Räkkar
                              400L Växtakvarium

Kommentera

Ursprungligen postat av Sultanen Visa inlägg
                                Tycker också det skall bli kul

En hel del trådalger fortfarande, blommar ut rejält trots att jag rensar varje vattenbyte, men nu kommer PH inte svaja någonting längre iaf så jag tror det löser sig snart

Såg att en av mina vackrast utfärgade fjärilshanar inte mår så bra, ena ögat ser ut som om det skall ploppa ut
                                Jag fick också en massa trådalger i mitt 310 liters odlingskar när det var nystartat,skaffade amanoräkor och körsbärs räkor och hade även i zebrasnäckor men jag tror att det var mest effektivt när siameserna kom dit eller alla i kombination.
                                Nu är där inga trådalger alls och knappt några alger heller.
                                Tråkigt med fisken.
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentera

Sparar...
                                X