400 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #91
    Ursprungligen postat av Enola
    provade det men det funkade inte heller :S
    Tack Sultanen för att du hoppade in när jag var off line

    Det är mycket möjligt att du har någonting i din länk som du inte ser. Jag satt och svor mycket för några månader sedan med länkar som inte fungerade till YT, det visade sig att jag hade en tabb inne i länken som jag inte såg.

    Ta upp länken i någon ren texeditor och titta på den.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Enola
      • November 2007
      • 660

      #92
      Det är den här länken jag skulle vilja ha upp som en video.

      Det är inget fiskaktigt, bara min mise när han var liten. Vill testa hur det funkar att lägga upp bara. Om ni vill, kan någon utav er skicka ett privat medelande med rätt typ av länk så slipper vi använda den här tråden mer för det här.
      Nytt 375 liters mix
      Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #93
        Sorry, jobbar som IT-konsult och du hamnade nu under kategorien. Skit bakom tangentbordet

        Om du svarar på detta inlägg med citat, så kan du kopiera raden där filmen är inskriven.

        Lycka till!

        Himla söt kattunge föresten, älskar katter

        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Enola
          • November 2007
          • 660

          #94
          Ursprungligen postat av c90368
          Sorry, jobbar som IT-konsult och du hamnade nu under kategorien. Skit bakom tangentbordet

          Om du svarar på detta inlägg med citat, så kan du kopiera raden där filmen är inskriven.

          Lycka till!

          Himla söt kattunge föresten, älskar katter

          Tack så jättemycket, funkar det inte nu kasserar jag mig själv som "mailfunktion"
          Nytt 375 liters mix
          Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #95
            Tillbaka till ämnet!

            En liten film på hur det ser ut i karet nu.

            Ett par verkar gilla varandra skarp och det är tur att de har fem andra att fördela sin frustration på!

            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #96
              Jag får ganska ofta frågan hur jag lyckas med mina växter. En av mina grundregler är att inte störa växterna utan låta dem få stå ifred.

              Här är en film på 400 karet för åtta månader sedan. Här kan man se att det som växer så det knakar nu, stod på samma plats då och har vekligen fått tid på sig att rota sig.

              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Enola
                • November 2007
                • 660

                #97
                Bra tips om växterna, det sa dom till mig på¨akvarielagret ochså, att de måste få rota sig ordentligt.

                Roligt att titta på fjärillarna. Jagar dom andra fiskar också eller bara andra fjärillar?
                Nytt 375 liters mix
                Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #98
                  Ursprungligen postat av Enola
                  Bra tips om växterna, det sa dom till mig på¨akvarielagret ochså, att de måste få rota sig ordentligt.

                  Roligt att titta på fjärillarna. Jagar dom andra fiskar också eller bara andra fjärillar?
                  De jagar bara varandra.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    #99
                    Ursprungligen postat av c90368
                    Jag får ganska ofta frågan hur jag lyckas med mina växter. En av mina grundregler är att inte störa växterna utan låta dem få stå ifred.

                    Här är en film på 400 karet för åtta månader sedan. Här kan man se att det som växer så det knakar nu, stod på samma plats då och har vekligen fått tid på sig att rota sig.
                    Gäller att ha tålamod men det har blivit härligt med växtligheten.
                    Jag håller med om det att inte flytta växter, men i vissa fall tex stängelväxter märker jag ingen skillnad på växtfarten om man flyttar. Svärdsplantor stannar upp väldigt mycket om man flyttar dom
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Gäller att ha tålamod men det har blivit härligt med växtligheten.
                      Jag håller med om det att inte flytta växter, men i vissa fall tex stängelväxter märker jag ingen skillnad på växtfarten om man flyttar. Svärdsplantor stannar upp väldigt mycket om man flyttar dom
                      Stängelväxter har du helt rätt i att det går bra att labba med. Personligen har jag i stort sett slutat med sådana. Blir för mycket jobb att ansa och plantera om.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Senaste filmen från 6/9 visar ett kar med ett par i full action, De jagar övriga fem fjärilar.

                        Den 7/9 var jag bara nere och matade.

                        Den 8/9 höll jag på att bli sjuk, men noterade vid matning att det bara var fyra fjärilar framme.

                        Den 9/9 var jag sjuk, kort matning, få fjärilar. Men började att reagera på att det var få.

                        Både den 8/9 & 9/9 blev det torrfoder, varför förstår ni kanske.

                        Den 10/9 sitter jag ner hos fiskarna i flera timmar, kan man göra något bättre när man är sjuk?
                        Konstaterar att en Ap. gephyra hona har rom. Går inte att se, men hennes uppträdande räcker. Men det finns fortfarande bara fyra fjärilar. Men de verkar må bra. Ser dessutom flera kuhlii ålar.

                        Idag 11/9 fortfarande bara fyra fjärilar Men de mår bra!

                        Börjar fundera på om jag har haft något skitfoder jag har gett dem. Har ett gäng olika frusna foder som bara går ner till fjärilarna.

                        Att tre fjärilar och två kuhlii ålar dött helt plötsligt verkar för osannolikt. Om nu tre fjärilar dör på ett dygn och fyra verkar må hur bra som helst, framförallt som jag inte har matat med den mat jag använt tidigare så verkar det mycket mysko

                        Blir mer och mer övertygad om att maten har dötat mina fiskar. Tänker inte prova om det är sant, utan den åker i soppåsen!

                        PS: Har inte hittat någon av de döda fiskarna.
                        Senast redigerad av c90368; 20 September 2009, 21:58. Anledning: PS:
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Enola
                          • November 2007
                          • 660

                          Oj vad tråkigt!! Hoppas det inte blir fler dödsfall
                          Nytt 375 liters mix
                          Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            Detta var inte kul läsning
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              • January 2008
                              • 2457

                              Lova oss att INTE ge upp med fjärilarna!
                              300L Räkkar
                              400L Växtakvarium
                              220L Saltvatten - Under uppstart
                              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av Sultanen
                                Lova oss att INTE ge upp med fjärilarna!
                                Får se vad som händer med de fyra som är kvar?

                                Har kört enbart torrfoder nu och de verkar vara pigga. Dessutom slåss de inte så mycket.

                                Vet ännu inte, men har jag lite tur så är det två par kvar???
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...