Fungerar dessa ihop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fish71
    • May 2009
    • 6

    Fungerar dessa ihop

    Hej allesammans!
    Jag är som sagt nybörjare, och har en liten fundering som jag inte kan hitta svaret på någonstans.

    Har idag tetror av lite olika slag, 1 kampfisk och några pansarmalar. Men är så sugen på att skaffa ett par fjärilsciklider. Fungerar dessa ihop?
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Hur stort är ditt akvarium? Vilka tetror har du?
    Fjärilscikliden kommer säkerligen äta på Kampfiskens fenor så det är nog ingen bra ide.

    Kommentar

    • Fish71
      • May 2009
      • 6

      #3
      Jag har ett 110l akvarium. De tetror jag har är neon, glödband och svartneon.

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        hur är din kampfisk mot dina andra fiskar i akvariet? är han på dem eller låter han dem vara?

        kampfiskar är väldigt olika, vissa är snälla och vissa andra är dumma. Jag testade att ha kampfiskar och fjärilsciklider tillsammans, slutade med att kampfisken höll på att döda mina fjärilsciklider. du får testa dig fram.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Fish71
          • May 2009
          • 6

          #5
          Okey! Tack då får jag kanske prova mig fram. Min kampfisk verkar vara snäll, och ger sig inte på de andra fiskarna. Faktum är att jag tycker han är ganska tråkig då han mest ligger på gruset och "vilar"

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av Fish71
            Okey! Tack då får jag kanske prova mig fram. Min kampfisk verkar vara snäll, och ger sig inte på de andra fiskarna. Faktum är att jag tycker han är ganska tråkig då han mest ligger på gruset och "vilar"

            hehe, har du strömt i akvariet. kampfiskar gillar inte när det är för strömt i akvariet^^. lycka till!