HJÄLP! När jag vaknade på morgonen var ALLA fiskar döda!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillboman
    • May 2009
    • 16

    HJÄLP! När jag vaknade på morgonen var ALLA fiskar döda!!!

    Hej.
    Jag köpte 10 st pirayor för över en månad sen... allt har gått jättebra, dom är vackra att se på och har inte visat några sjukdomssymptom... i förrgår köpte jag sånt där algmedel... eftersom att pirayora har ätit upp alla malar jag hade innan... jag doserade som det stod på förpackningen där det även stod att det INTE är skadligt för fiskarna.

    Igårkväll när vi satt å tittade på tv så började alla fiskarna dra sej mot ytan... som om dom åt nånting... dom stod så jättelänge! (Redan då borde jag ju ha förstått att nåt var fel, men jag trodde dom var hungriga och gav dom mat men dom ville inte äta, jag är ganska ny i den här branschen) Kollade även PH-värdet i vattnet och det var 6.8 så det var ju inge fel på! Och nu... när jag vaknar på morgonen så är ALLA fiskarna döda, till min stora förskräckt! Vattnet ser även väldigt grumligt ut nu....

    Någon som vet vad som kan ha hänt?! Snälla, jag vill ha svar så fort som möjligt! Måste få veta vad som är fel så att inte samma sak händer igen! Känns ju jävligt surt på sååååå fina fiskar! Att man dessutom har betalat flera tusen för allt och sen upptäcka att alla är dödaa.... inte den roligaste morgonen i mitt liv direkt! Så snälla hjälp mej!
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Räcker med en tråd väl??


    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    Arbetssätt...