2 hanar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessii
    • March 2009
    • 7

    2 hanar?

    Hejsan
    Har haft mina första fiskar i form av 4 platys i ca. 2 veckor nu. I affären bad jag om en hane och 3 honor. Hade inte någon större aning om hur man såg skillnaden på könen. Men har kollat upp det på nätet och jag misstänker att jag fått 2 hanar och 2 honor istället. Det råder inte direkt någon lugn och ro i akvariet. Ena honan är väldigt liten och gömmer sig ofta. De resterande jagar varandra och mobbas. Det ser inte ur som om dom biter i varandra och deras fenor är hela och fina. Men känns tråkigt om dom inte trivs.
    Kan man byta ut en av hanen till en hona i affären kanske? Eller köpa några honor till?
    Vill inte ha för många fiskar i och med att akvariet bara är på 54 l. dessutom ska jag införskaffa några städare.

    tack på förhand!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Köp du ett par honor till, så kommer det att lugna ner sig något. Att de jagar varandra är helt normalt då ungfödare bara tänker på två saker, äta och....ja...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Jessii
      • March 2009
      • 7

      #3
      Tack för svaret! skönt & veta att deras tankesätt inte är så komplext ska nu hämta hem lite fler honor, och denna gången ska jag dubbelkolla dom i affären

      Kommentar

      Arbetssätt...