Akvarieköp som inte riktigt blev som jag tänkt mig...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoooophie
    • April 2009
    • 163

    Akvarieköp som inte riktigt blev som jag tänkt mig...

    Min kära sambo köpte ett akvarie till mig igår, dock köptes det när sanden låg i och sanden dolde en lagad spricka. Något vi såg först när akvatiet hamnade i vardagsrummet. Paniken spreds i vår lilla tvåmannafamilj. Hur fungerar det här? Vi vill ju kunna försäkra karet... blev så himla snopna när vi såg att det var lagat. Och sambon kände sig dum som skam som inte sett det vid köpet. Så till frågan: VAD gör man?
    tilläggas bör väl att det är ett 500liters akvarium med bottenyta 200 * 50 cm.
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Är det fackmannamässigt lagat så skall det absolut inte var något problem.
    Om det är det är dock omöjligt för mig att veta utan att ha sett akvariet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Zoooophie
      • April 2009
      • 163

      #3
      Jag blir mest bara hypernervös av tanken att ha ett redan innan skadat 500 liters akvarium i en lägenhet med två grannar under . Som det ser ut nu överväger vi att lämna in akvariet till en glasmästare som lägger in ytterligare en 6mm glasskiva ovanpå den befintliga. Men jag är fortfarande skeptisk... är hypernervös när det kommer till vattenläckor!
      (\__/)
      (O.o )
      (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

      Kommentar

      • smikeb
        • April 2007
        • 107

        #4
        det var mycket dåligt av säljaren att inte underrätta er om att karet var lagat. ni bör kontakta säljaren och förhöra er om hur det ligger till.
        www.oscarciklid.egetforum.se

        Kommentar

        Arbetssätt...