Äntligen..!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StephanieP
    • December 2006
    • 45

    Äntligen..!

    Nu har jag äntligen fått tummen ur * och köpt mig ett (eller snarare två) akvarier! Kom ju hit för mer än två år sedan för första gången och var på G att skaffa ett akvarium, men det har aldrig blivit av. Men nu jäklar!

    Jag har som sagt köpt två akvarier, båda 105l, varav det ena läckte pyttelite, så det räknas bort för tillfället.

    Men nu till frågan... Vad kommer jag att behöva till akvariet? Till exempel, måste jag ha ett filter, eller kan det funka utan? Hur är det med doppvärmare, pump osv?

    Jag var upp på vinden idag och plockade ner lite gamla pumpar och nåt hörnfilter vi haft till tidigare akvarier. De var till mindre akvarier (typ 54l), men skulle man kunna använda något till det nya akvariet? Det är 3-4 st luftpumpar (ska kolla upp märken...) och ett lite mindre hörnfilter.

    Jag har inte riktigt funderat på vad jag vill ha för fiskar i än. Jag har tänkt starta det först i nån vecka med bara växter och nån snäcka.
  • Marisch
    • June 2006
    • 370

    #2
    Du kanske redan läst detta om inte gör det. En bra beskrivning hur man startar upp sitt akvarie och vad man behöver.


    Lycka till!
    720 liter160 liter102 liter54 liter

    Kommentar

    • StephanieP
      • December 2006
      • 45

      #3
      Hm, vad smart jag är Det jag glömde påpeka var om de sakerna behövs för att starta upp akvariet från början. Alltså med bara växter och någon snäcka, inte fiskar.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13130

        #4
        förrutom kvävecyceln som måste ha cirkulation för att etableras så vill också växter och snäckor ha rörelse på vattnet så starta filter så fort du fått vatten i karet!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • StephanieP
          • December 2006
          • 45

          #5
          Då får det bli ett filter då Ett fluval 3 borde passa väl?

          Kommentar

          • tetraodonfeber
            • May 2007
            • 336

            #6
            vatten får aldrig stå stilla. lycka till.
            Malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...