Hjälp och inspiration önskas :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoooophie
    • April 2009
    • 163

    Hjälp och inspiration önskas :D

    Hej jag är ny i akvarievärlden. Eller ja ny och ny, jag hade ett 300 liters i rummet för en herrans massa år sedan. Men nu ska jag i alla fall se till att försöka skaffa ett nytt , och jag känner att jag behöver lite tips och råd.
    Min tanke är att jag skulle vilja ha ett som rymmer någonstans mellan 300-750 liter, det viktigaste är längden av det då jag gärna vill att det ska täcka majoriteten av en vägg i vardagsrummet. Hur är det med volymen, är det ju större desto bättre som gäller?

    Jag har även kikat runt lite på de enormt vackra foton som finns utspridda över forumet och har kommit fram till att jag skulle vilja satsa på ett akvarium med mycket växtlighet samt "vanliga små" fiskar - dumt uttryck men jag menar bara inte större ciklider, diskusar eller liknande.
    Frågan är mest om det finns några särskilda fiskar man skall undvika för att inte växterna ska ryka innan man hunnit blinka?
    OCh finns det några särskilda växter som gärna växer och breder ut sig så att det blir en fin "vattenskog"? ("Vattenpest" skippar jag gärna )

    Känner att jag just nu mest bara suger i mig information för gör man allt rätt kan det ju bli så himla vackert!
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!
  • Doden

    #2
    12
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 18:51.

    Kommentar

    Arbetssätt...