Innerfilterfrågor till 420 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinjani
    • March 2009
    • 13

    Innerfilterfrågor till 420 liters

    Hej är ny här!

    Håller på att starta 420 liters akvarium med Malawis (har ju kinte bestämt vilka). Kört igång det för några dagar sedan med ett Eheim 2252 med extra filtermodul. Cirkulationen räcker nog för den är 1200 l/h, såvida den extra filtermodulen inte snor kraft. Tror ni det?

    Tror ni det räcker med ett Eheim 2252? Tänker mest på filterstorleken, inte så mycket på cirkulationen. Om jag har två Eheim 2252 med extra filtermodul. Blir det för mycket cirkulation då?

    Tänkte ha någonstans mellan 25-30 fiskar

    Vill inte ha ytterfilter och inte göra hemmabygge.


    ELIN
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    2st 2252 med extra modul ska nog räcka för att få bra vattenvärden och cirkulationsmässigt så är det ungefär 6x akvarievolymen per timme och det är ju nästan lite i underkant för malawi...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • elinjani
      • March 2009
      • 13

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      2st 2252 med extra modul ska nog räcka för att få bra vattenvärden och cirkulationsmässigt så är det ungefär 6x akvarievolymen per timme och det är ju nästan lite i underkant för malawi...
      Tycker du att det är i underkant rent cirkulationsmässigt? Jag har hört 3x akvarievolymen. Säger dock inte att du har fel. Tänkte nästan sätta en ett strilrör på om jag skulle köpa ett innerfilter till för att dämpa flödet ; p

      Ska jag placera ett på ena kortsidan och ett på den andra och rikta de mot varandra?

      Kan jag köpa några fiskar med bara ett filter så länge och sen köpa ett till filter sen. Eller bör båda vara inkörda innan fiskarna släpps i? Vill så gärna köpa fisk för de pengar jag avsatt nästa månad....

      Kommentar

      • elinjani
        • March 2009
        • 13

        #4
        Kan man koppla på något lätt sätt uv-ljus till en Eheim 2252, utan att det påverkar cirkulation och filtrering?

        ELIN

        Kommentar

        Arbetssätt...