Fiskar i 80liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • toccata
    • January 2004
    • 1238

    #16
    Ja jag har nog bara dålig erfarenhet av Otocinclus. Och så är jag kär i Ancistrus-malar

    Alla har vi våra åsikter, baserat på egna erfarenheter
    / Ebba

    Kommentar

    • museo12
      • May 2005
      • 135

      #17
      Tanganyikabiotop kanske?

      1+1 Julidchromis ornatus
      och 5-6 snäckskalslekare

      Tycker själv ciklider är lättare att sköta och lite mer spännande. Tanganyika är inte heller svårt.

      Annars 1+2 kakaduaciklid (häftiga småttingar)
      och 20 små tetror typ neon eller glödband och några ottocinclusar.

      Byt vatten en gång i veckan och mata lite, så kommer det säkert blir bra med vad du än väljer!

      Lycka till!

      Kommentar

      • w202
        • March 2009
        • 23

        #18
        Har nu startat upp karet.
        Det lutar mot att jag släpper i den lugnaste av kampfiskarna till att börja med och senare ett stim av kilfläcksrasbora.
        Skall även söka mig till en zoobutik i en annan stad så småningom och se vad de har inne för algätande fiskar. Upplever nämligen zooaffären här i stan som väldigt oseriös och handlar därför helst inga fiskar därifrån.

        Kommentar

        • w202
          • March 2009
          • 23

          #19
          Hur är det annars med Black Molly, de äter väl alger? Funkar de som algätare i mitt lilla kar?

          Kommentar

          • toccata
            • January 2004
            • 1238

            #20
            De är precis som guppy, svärdbärare och platy levandefödare som snabbt producerar en väldans massa yngel. De äter lite alger, men inte så att de håller rent i hela akvariet.

            Dessutom anser jag att de är lite känsligare för sjukdomar, än vad platy är. Så ska du välja en art som är levandefödare, så välj platy, det är mitt tips

            Men vill du inte ha överbefolkat akvarium måste du köpa någon större fisk som äter yngel.. Eller satsa på några helt andra arter som inte massproducerar barn
            / Ebba

            Kommentar

            • Galne-Gurra
              • April 2008
              • 1080

              #21
              Prova med Platy eller Molly,funkar bra i fruns 63 och 69 liters kar...
              http://web.telia.com/~u22310064/index.html

              Kommentar

              • w202
                • March 2009
                • 23

                #22
                Kan jag inte mata mina kampfiskar med ynglena? (ynglen/ynglerna/hur det nu skrivs. :P)

                Kommentar

                • toccata
                  • January 2004
                  • 1238

                  #23
                  Jo men ofta överlever några genom att gömma sig bland växterna och på lång sikt får du riktigt många Molly i akvariet.
                  / Ebba

                  Kommentar

                  • w202
                    • March 2009
                    • 23

                    #24
                    Okej. Det var ju inte så bra..
                    Men jag ska kolla vad som finns inne sedan när jag köper fiskarna. Jag har ju en hel del alternativ nu.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...