Råd! Nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13130

    #16
    Ursprungligen postat av jimflip4
    är det någon som vet om denna armatur kan vara något ?http://www.cyberzoo.se/index.php?_a=...&productId=131
    En kina pryl så det är väl en chansning antar jag...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #17
      Ursprungligen postat av jimflip4
      är det någon som vet om denna armatur kan vara något ?http://www.cyberzoo.se/index.php?_a=...&productId=131
      Ja du får väl nån garanti på att grejerna ska funka så varför inte annars är det bara att skicka tillbaka, det finns många tillverkare i Kina som är bra, vissa som har hållt på inom akvariehobbyn i Kina i över 30 år.

      Jag tycker dock att 2x 54W T5 HO är lite väl mycket kräm i ett 150L "nybörjarakvarium"...

      Har du täckglas på akvariet kan du ju ha denna 110cm, visst du får 2.5cm glipa på varje sida men det tycker jag inte gör nåt.



      Priset på ditt akvarium tycker jag var helt ok, varken billigt eller dyrt.
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • Vicke55
        • March 2009
        • 6

        #18
        hej jag har tänkt köpa en piraya,piranha,pygocentrus piraya. jag har ett 128l akvarium,tror ni att 1 piraya klarar sig i ett sådant? tack på förhand

        Kommentar

        • Diwa
          • December 2006
          • 300

          #19
          Ursprungligen postat av Vicke55
          hej jag har tänkt köpa en piraya,piranha,pygocentrus piraya. jag har ett 128l akvarium,tror ni att 1 piraya klarar sig i ett sådant? tack på förhand
          med tanke på hur stor den blir och att det är en köttätare så tycker nog iaf jag att karet är i allra minsta laget (men kan inget om pirayor egentligen så jag kan ha fel)

          de blir minst 35 cm och vad jag kan förstå är 160 liter per fisk det minsta

          110L 54L 54L

          Kommentar

          • Vicke55
            • March 2009
            • 6

            #20
            okey tack för hjälpen men de sägs ju att de blir mindre i akvarien eller ocksåå tar jag en mindre piraya

            Kommentar

            • Salta Katten
              • March 2008
              • 740

              #21
              Ursprungligen postat av Vicke55
              okey tack för hjälpen men de sägs ju att de blir mindre i akvarien eller ocksåå tar jag en mindre piraya
              Så vitt jag vet är pirayor stimfiskar och ska inte hållas en och en. Men posta din fråga här där den hör hemma istället, så har du större chans att få svar av "pirayaproffsen". Du kan även ta en titt på artbeskrivningen (om du inte redan gjort det).

              Kommentar

              • Vicke55
                • March 2009
                • 6

                #22
                vad tycker ni andra om att ha 1 piranha,pygocentrus piraya i ett 128 l akvarium?: )
                tycker det skulle vara kul med en piraya tycker jag nånstans hört att de blir MAX 35cm... och att de skulle behöva minst 100l per fisk nån som är piraya expert?,hör av dig tack

                Kommentar

                • Vicke55
                  • March 2009
                  • 6

                  #23
                  Ursprungligen postat av Salta Katten
                  Så vitt jag vet är pirayor stimfiskar och ska inte hållas en och en. Men posta din fråga här där den hör hemma istället, så har du större chans att få svar av "pirayaproffsen". Du kan även ta en titt på artbeskrivningen (om du inte redan gjort det).
                  tack

                  Kommentar

                  • pirayaa
                    • May 2009
                    • 54

                    #24
                    Ursprungligen postat av Vicke55
                    vad tycker ni andra om att ha 1 piranha,pygocentrus piraya i ett 128 l akvarium?: )
                    tycker det skulle vara kul med en piraya tycker jag nånstans hört att de blir MAX 35cm... och att de skulle behöva minst 100l per fisk nån som är piraya expert?,hör av dig tack

                    då har du hört fel jag hade 3st och dem vart 45cm var sen sålde jag dem för fina pengar

                    Kommentar

                    • Guest

                      #25
                      Tänkte bara skriva att hornbach säljer 160l för 490kr...
                      240l, 940kr.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...