Går dom ihop? För litet akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Caisa96
    • March 2009
    • 11

    Går dom ihop? För litet akvarium?

    Jag undrar om man kan ha 2 dvärggurami, 1 kampfisk och 1 kuhlii ål i ett 30 liters (sexkantigt) eller är akvariet på tok för litet? Någon som har haft dessa fisk arter tillsammans utan problem? Tacksam för snabbt svar!

    M V H
    Caias B
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Skulle tro att det är i minsta laget, bör väl vara minst 50 liter iafl.

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      ingen av dom fiskarna kommer funka i det ev kampfisken. med tanke på att det är sexkantigt så är det väl högt? är det lågt kar med stor botten yta kan du ha kampfisken där.

      vill du ha fiskar så finns det bättre lämpade än dom. ett annat alt är ju att ha sniglar,räkor i det.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Max en kampfisk men inte mer. Även kampfiskar behöver utrymme att röra på sig så ett större kar är verkligen att rekommendera.

        Kuhliiålar skulle jag absolut inte rekommendera eftersom de älskar att sträcka på sig och simma fram och tillbaka längs rutan. Vi har 1½ meter och även det är i minsta laget för att de ska kunna sträcka på sig ordentligt. Min personliga åsikt är iaf att aldrig ha Kuhlii i sexkantiga (korta/höga) kar.

        Dvärggurami är ganska tuffa av sig och honorna behöver kunna gömma sig. Därför tycker jag att 30L är för litet. Honan kommer inte ha en chans att kunna gömma sig och två hanar funkar inte.

        Räkor hade varit fint i ditt kar
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        Arbetssätt...