nytt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daikai1
    • March 2009
    • 42

    nytt akvarium

    jag har fått ett 54l akvarium har jag för mig, nu har jag 1 metallpansarmal, 4 guppys och 4 kopparbarber, nu undrar jag hur många fler fiskar jag kan ha, jag har köpt fiskarna på åleds. jag undrar också vad jag kan ha för växter i det som är bra för ynglena, två vallisneria spiralis och 6 andra växter som jag glömt vad de heter
    50l yngelkar
    140l under uppbyggande (som det varit i 4år)
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Ursprungligen postat av daikai1
    jag har fått ett 54l akvarium har jag för mig, nu har jag 1 metallpansarmal, 4 guppys och 4 kopparbarber, nu undrar jag hur många fler fiskar jag kan ha, jag har köpt fiskarna på åleds. jag undrar också vad jag kan ha för växter i det som är bra för ynglena, två vallisneria spiralis och 6 andra växter som jag glömt vad de heter
    Pansarmalar ska inte vara ensamma, de är en stimfisk o borde vara minst 6st tillsammans. Tycker affären borde informerat om det. Köp 5 metallpansarmalar till, sedan räcker det nog för guppyn kommer föröka sig.

    Kommentar

    • daikai1
      • March 2009
      • 42

      #3
      konstigt, han i åled tycker jag skulle sagt ngt, men jag har för mig att det var en metallpansarmal, kan skicka en bild.
      50l yngelkar
      140l under uppbyggande (som det varit i 4år)

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Sök på "Corydoras" på google och se om det är en sådan, de kan ha väldigt olika mönster, men de är alla pansarmalar.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • daikai1
          • March 2009
          • 42

          #5
          det är en pansarmal iallafall, men jag köpte de fiskarna för att det inte skulle bli allt för dyrt om det var någon sjukdom eller liknande, det var mina första fiskar.
          50l yngelkar
          140l under uppbyggande (som det varit i 4år)

          Kommentar

          Arbetssätt...