yngel akvarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenny_olsson84@hotmail.co
    • February 2009
    • 19

    yngel akvarium??

    hej..har massa gyppy o platy som fått massa yngel så jag skaffade ett yngelakvarium...som botten material har jag sand...fin fin sand....är det fel???funkar äppelsnäckor på sand botten???o ancistrus??
    mvh jenny
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Ursprungligen postat av jenny_olsson84@hotmail.co
    hej..har massa gyppy o platy som fått massa yngel så jag skaffade ett yngelakvarium...som botten material har jag sand...fin fin sand....är det fel???funkar äppelsnäckor på sand botten???o ancistrus??
    mvh jenny
    Det allra bästa är att låta ynglena vara kvar i karet de föddes i. Visst kommer några bli uppätna, men har du mkt växter klarar sig alltid några. Och dessutom kan du förmodligen inte spara 100tals yngel för att bli stora. Har du dem i ett separat yngelkar nu? Hur många yngel? Hur stort är karet?

    Om du kan ha Ancistrus beror helt på hur stort karet är. De ska ha minst 100 liter. För du menar om du kan ha dem i yngelkaret eller? Snäckor går bra.

    Kommentar

    • jenny_olsson84@hotmail.co
      • February 2009
      • 19

      #3
      hej..jah har ett akvarium på 50 l till ynglena....lämnar jag dom i mitt stora akvarium så överlerver inga..har provat med 3 kullar o inte ett yngel klarar sig....har små ancistrus just nu men tänkte köpa pansarmalar eller liknande till yngel karet o ha ancistrusarna i mitt stora...det är min sons fiskar egentligen o han vill att alla yngel ska sparas o lämnas in i djuraffär o vänner.....

      Kommentar

      Arbetssätt...