Vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emma_1980
    • September 2008
    • 59

    Vilka fiskar?

    Har för ca en månad sen startat upp mitt akvarium på nytt då jag hade problem med mitt filter och nu har jag ett nytt filter som verkar fungera mycket bättre. Jag har tidigare haft guppys men dom förökade sig lite för snabbt och karet blev över befolkad vilket sedan orsakade massdöd och nu jag har gjort ett nystart så jag vill helst inte ha några guppys. Karet är på 54l och jag har tre stycken fläckiga pansarmalar (som jag har haft sedan start augusti -08) och jag skulle vilja skaffa några till invånare till karet men vad ska jag skaffa och hur många?
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Ursprungligen postat av Emma_1980
    Har för ca en månad sen startat upp mitt akvarium på nytt då jag hade problem med mitt filter och nu har jag ett nytt filter som verkar fungera mycket bättre. Jag har tidigare haft guppys men dom förökade sig lite för snabbt och karet blev över befolkad vilket sedan orsakade massdöd och nu jag har gjort ett nystart så jag vill helst inte ha några guppys. Karet är på 54l och jag har tre stycken fläckiga pansarmalar (som jag har haft sedan start augusti -08) och jag skulle vilja skaffa några till invånare till karet men vad ska jag skaffa och hur många?
    Du borde iaf skaffa några fler av Pansarmalarna, köp 3st till så de får lite kompisar.
    Du kan ju ha räkor, finns flera olika sorter att välja på. Ett stim av en liten rasbora, Galaxy eller Boraras Brigittae kanske.
    10-tal räkor och 10-20 rasboror kanske.

    Kommentar

    • Emma_1980
      • September 2008
      • 59

      #3
      Räkor låter intressant men kan man ha det tillsammans med pansarmalar? Kanske ska tillägga att jag har en Fluval 2+ filter som har en ganska stark utblåst (även om den är på den minsta inställning) klarar dom flesta fiskar av stark utblås?

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #4
        Jag har aldrig haft varken räkor eller Pansarmalar (ännu). Jag har också frågat detta innan och fått svaret att man kan ha dem tillsammans. Dock kan Pansarmalarna äta lite räklingar.
        Det finns fiskar som vill ha det väldigt lugnt, men de fiskar jag rekommenderade klarar starkt utblås. Men man borde väl kunna ställa in så att man får lite svagare utblås annars?

        Kommentar

        Arbetssätt...