Yngel kom och yngel försvann. Fråga om fisk som väntar yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Meswe
    • January 2009
    • 44

    Yngel kom och yngel försvann. Fråga om fisk som väntar yngel.

    Efter att ha gjort min vecko rengöring av akvariet idag och precis efter jag fyllt på nytt vatten och återinstatt alla inredningsaker så såg jag 2 yngel.

    Dom var säkert några dagar för de var lite för stora för vara nykläckta. Antagligen så har väl fiskarna ätit upp de som jag ej hann se samt att några kom väl med under sugningen av all skit =) Vet iofs inte om det var molly eller platy yngel heller.

    Nu är dock båda borta igen =) Antagligen gömmer de sig eller så är de uppätna också =) Spelar mig egentligen ingen större roll men skulle varit kul och få se dem växa till sig.. Kommer väl fler "kullar" framöver säkert..

    Frågan är nu, jag hade inte sett att nån fisk väntar yngel, är iofs amatör på detta så vet ju inte vilka tecken jag ska kolla efter?? Till nästa gång så skulle jag vilja komma på det i tid och kanske lägga fisken i yngelakv. eller liknande för att kanske få några vid liv iaf =)..

    Vad bör man kolla efter på fiskarna om de är med yngel? Läste att de ska vara "svarta" på buken? men hur? tycker de flesta är lite svarta på buken ändå..
  • Myzan___
    • January 2009
    • 156

    #2
    de blir inte bara mörkare de blir extremt tjocka oxå =) heheh men de brukar gömma sej jättebra så se till att ha bra gömställen å väter så kommer fler klara sej ska du se =) lycka till! å GRATTIS till ynglen nu ä dem på g å vet hur man gör iallafall =P
    // Myzan___

    frågar man inget får man heller inget veta

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      "Veckorengöring" och "återinsatt alla inredningssaker" låter inte bra. Hur gör du när du gör dina "Veckorengöringar"?

      Inte direkt vad du undrade över, men vill bara hjälpa till

      Kommentar

      • Link_Mag
        • January 2009
        • 238

        #4
        släng i lite javamossa i karet iställer så överlever nog ett par yngel från varje kull. kanske inte så smart att rädda alla yngel då 20-100 molly/platy yngel i månaden blir en del och dom e svåra att bli av med. bättre att låta naturen ha sin gång
        Diskus och Växter FTW!

        Kommentar

        Arbetssätt...