Skaffa akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebbe45
    • September 2008
    • 1

    Skaffa akvarium

    Hej alla!
    Har nu tänkt lite ifall jag ska köpa mig ett akvarium, ett på 54 liter. Haft ett större akvarium förr men det var jag tvungen att göra mig av med då jag inte fick plats med det. Men hittar inga som är direkt bra pris på, alla ligger på 1000 kr, hade hoppats på 600-700 kr men det verkar vara svårt att hitta. Skulle verkligen uppskatta med lite tips på akvarium, gärna välvt och kanske ifall någon har ett till salu. Bor förövrigt i Linköping.

    Sen hade tänkt att det skulle bo ett par av Fjärilsciklider i det och någon mal som tex denna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315&SOK=1. Hoppas att dessa fiskar ska vara fredliga och passa bra ihop. Hade även tänkt köra med lite grövre sand och mycket växter vilket jag hoppas de ska trivas i.

    Vad tycker ni är det en bra ide? Något jag bör tänka på?

    Mvh Sebbe
  • Micke_nes
    • January 2009
    • 64

    #2
    du har fått PM.

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Ancistrus måste ha ett större kar, minst 100 liter. Finns nog ingen "sugmal" vad jag vet som vill bo i ett så litet akvarium. Räkor kan du ju ha!

      Kommentar

      • Driva
        • July 2008
        • 38

        #4
        Kolla blocket och liknande efter kar. Själv hittade jag ett på 260 liter för 700 kronor.

        Kommentar

        • ibis
          • December 2008
          • 223

          #5
          Annars funkar väl ett stim Otocinclus som mal.
          54 liter WTF

          Kommentar

          • ATIX
            • September 2006
            • 96

            #6
            Det finns en del små malar som fungerar i 54-liters. Min heter L129 och blir mellan 5 och 7 cm.

            Men jag gillar dock Otocinclus Affinis som är riktigt snygga och dessutom billiga.

            Ett nytt 54-liters kostar väl 600 inkl. pump/filter/lysramp. Det dyra är ju sen att köpa all inredning =)

            Kommentar

            • Link_Mag
              • January 2009
              • 238

              #7
              pittbullpleco är en liten trevlig mal och en jävla bra algätare
              Diskus och Växter FTW!

              Kommentar

              • Uddaveka
                • June 2007
                • 431

                #8
                Jag har sett nya aqua el med välvd framruta och tillbehör (pump,lysramp,doppvärmare, håv) för 499:-.
                Jag tycker att du ska ha ett litet stim otocinclus som städpatroll, och kanske äver några räkor? De räkor jag tycker är finast är crystal red och körsbärs räkor.
                ~Love animals~
                Kramar Sofia
                160l, 100l, 54l, 40l

                Kommentar

                • Figge_stunter
                  • March 2009
                  • 32

                  #9
                  Ursprungligen postat av Uddaveka
                  Jag har sett nya aqua el med välvd framruta och tillbehör (pump,lysramp,doppvärmare, håv) för 499:-.
                  Jag tycker att du ska ha ett litet stim otocinclus som städpatroll, och kanske äver några räkor? De räkor jag tycker är finast är crystal red och körsbärs räkor.
                  Vart såg du det någon stans? det lät som ett bra pris

                  Kommentar

                  Arbetssätt...