Efterlängtade palletyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

    Efterlängtade palletyngel

    Äntligen har mina palettciklider fått yngel, i förrgår kom de ut ur krukan med mamman *happyface*
    Jag tror att det är 14 stycken. Men jag vet inte hur man tar hand om sånna yngel Vad äter dom? Hur fort växer dom? Överlever de flesta till vuxen storlek ? Ja, jag vet ingenting så jag hoppas nån här kan hjälpa mig.

    // Sofie
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det bästa med Paletter är att du inte behöver göra någonting i princip. De äter från botten och längs med saker. Små, små partiklar mm...
    Du kan smula sönder flingfoder eller kläcka artemia om du vill men det är absolut inte nödvändigt.
    Grattis och lycka till
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Samarin4
      • December 2008
      • 227

      #3
      Palettcikliderna tar ju hand om sina ungar själva så jag tror de flesta kommer överleva. Sen när du släcker se till att släcka akvariet innan du släcker rummets lampa. Eftersom Palettcikliderna måste få tid på sig att samla ihop sina ungar. De äter väl yngelfoder, artemia, söndersmulat flingfoder och rester

      Grattis till idna yngel.
      http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
      uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

      Kommentar

      • soffan96
        • February 2008
        • 495

        #4
        Vad bra! Då kan jag vara lika lat som annars, när jag knappt inte behöver mata de små Haha!
        Nu har ynglen börjat simma runt lite med sina föräldrar, de är inte alls lika mycket på botten som de var igår. Och jag kan tillomed se hur de utvecklas, växer och man ser deras småsmå fenor när de simmar Men gud vad små de är! Verkligen!
        Tack för era svar!
        BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
        61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
        Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

        Kommentar

        • soffan96
          • February 2008
          • 495

          #5
          Från början var det typ 28 yngel och nu är det bara 7 stycken kvar Vad händer med alla yngel ? Malarna kan ju inte äta upp dom, för föräldrarna jagar bort dom så fot de kommer i närheten..
          BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
          61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
          Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av soffan96
            Från början var det typ 28 yngel och nu är det bara 7 stycken kvar Vad händer med alla yngel ? Malarna kan ju inte äta upp dom, för föräldrarna jagar bort dom så fot de kommer i närheten..
            ca. 7 yngel är vad vi fått i var kull oxå och jag lovar dig att det är mer än nog ... De leker trots allt en gång per månad så om någon överlever i var kull borde ju det räcka
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            Arbetssätt...