Behöver lite förslag! På ett 600L och ett 250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimmy
    • February 2009
    • 40

    Behöver lite förslag! På ett 600L och ett 250L

    Hej alla.

    Jag har varit inne att skaffa mig ett akvarie nu i ngra år men det har inte blivit av förrens nyligen då jag fått ett bra erbjudande som jag inte kan motstå det gäller ett 600L på 200cm och ett 250L.

    Och det jag vill ha hjälp med är att vad för typ av fisk i dom, ska dra en liten historia hur jag har tänkt så om ni kan komma med förslag och motivera vore det så suveränt.

    Jo det där 600l har jag tänkt att jag ska bygga mig en Btn bakgrund, Men jag är lite osäker på vad jag ska ha för fisk, det jag vet iaf är att jag gillar paroonhajen så jävla mkt. Men gillar rovfisk i helhet (Im like the action) =) Har läst lite om paroonhajen och dom kräver stora utrymmen, har hört att det räcker med ett 600L om dom inte är så stora, men jag vill at dom ska trivas så bra som möjligt. Som sagt jag behöver få upp mina enformiga ögon och kolla runt lite på alternativ. samt så vill jag inte bara ha 1 lr 2 rovfiskar vill ha en rovfisk som jag kan blanda med någon annan fisk, går det? isf kan ni vara så vänliga att berätta för mig eller ge mig länkar.

    Och i mitt 250L så vill jag ha lite varierande fisk, som simmar lite! har sett en del kar där fisken ligger och trycker lr gömmer sig (inget för mig) här vill jag oxå ha en massa tips =) samt vilka arter som passar bra ihop och vilka som inte gör det.

    Jag kommer fortsätta leta själv och om jag hittar så kan ni räkna med att jag kmr fråga ut er experter, Ni som lägger ner energi på att hjälpa mig är jag evigt tacksam Mvh jimmy
    Mina Akvarie. 60L
    Kommande: 350L malawi ev. Saltkar till vintern

    RIP: 250L gick sönder sommarn 2009
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Har ingen koll på rovfiskarna men i ditt 250 liters skulle du kunna ha en rejäl grupp fjärilsciklider, lite nyckelhålsciklider och ett gäng corydoras på bottnen.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Tougaye
      • January 2008
      • 209

      #3
      Ursprungligen postat av Kimmy
      Hej alla.

      Jag har varit inne att skaffa mig ett akvarie nu i ngra år men det har inte blivit av förrens nyligen då jag fått ett bra erbjudande som jag inte kan motstå det gäller ett 600L på 200cm och ett 250L.

      Och det jag vill ha hjälp med är att vad för typ av fisk i dom, ska dra en liten historia hur jag har tänkt så om ni kan komma med förslag och motivera vore det så suveränt.

      Jo det där 600l har jag tänkt att jag ska bygga mig en Btn bakgrund, Men jag är lite osäker på vad jag ska ha för fisk, det jag vet iaf är att jag gillar paroonhajen så jävla mkt. Men gillar rovfisk i helhet (Im like the action) =) Har läst lite om paroonhajen och dom kräver stora utrymmen, har hört att det räcker med ett 600L om dom inte är så stora, men jag vill at dom ska trivas så bra som möjligt. Som sagt jag behöver få upp mina enformiga ögon och kolla runt lite på alternativ. samt så vill jag inte bara ha 1 lr 2 rovfiskar vill ha en rovfisk som jag kan blanda med någon annan fisk, går det? isf kan ni vara så vänliga att berätta för mig eller ge mig länkar.

      Och i mitt 250L så vill jag ha lite varierande fisk, som simmar lite! har sett en del kar där fisken ligger och trycker lr gömmer sig (inget för mig) här vill jag oxå ha en massa tips =) samt vilka arter som passar bra ihop och vilka som inte gör det.

      Jag kommer fortsätta leta själv och om jag hittar så kan ni räkna med att jag kmr fråga ut er experter, Ni som lägger ner energi på att hjälpa mig är jag evigt tacksam Mvh jimmy
      prova en afrikansk rov ciklid blir också stora men jag kan lova lite mera action.hahaha

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Paroon haj blir 1,5 meter, så det är längre än djupet på ditt akvarium. (Med andra ord så kommer den inte kunna vända sig när den börjar växa)

        Dessutom finns det ingen marknad på stora paroon hajar, så förvänta dig inte att kunna sälja den vidare när den väl vuxit ur ditt akvarium, utan då blir det att du måste stå med yxan (Eller hur man nu avlivar en så stor fisk)

        Angående rovfiskar så tycker jag olika sorters Senegalus skulle vara coola. Jag själv skulle dock inte våga ha de monstrena, men Johanski här på forumet har lite blandade rovdjur i sin 540 liters, du kan ju skriva med honom.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Kimmy
          • February 2009
          • 40

          #5
          tack för era svar hittiils vill ha mera, och jag ska kolla upp dom förslag jag fått =)
          Mina Akvarie. 60L
          Kommande: 350L malawi ev. Saltkar till vintern

          RIP: 250L gick sönder sommarn 2009

          Kommentar

          • Uddaveka
            • June 2007
            • 431

            #6
            ..Rockor?
            ~Love animals~
            Kramar Sofia
            160l, 100l, 54l, 40l

            Kommentar

            Arbetssätt...