32l sexkantigt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JWelen
    • February 2009
    • 1

    32l sexkantigt akvarium

    Hejsan,
    Har precis fått igång mitt akvarium på 32 liter,
    undrar vad man bör ha för fisk i det?
    Har sett att folk har Platys, Mollys, Guppys och Tetror som mest, men jag undrar vad som passar bäst till Körsbärsräkor och en Ancistrus mal.
    Vet att det är ett litet akvarium men ska införskaffa ett större så fort jag får pengar, som sagt det här är mitt första
    2009-02-16 .. Köpte 2 "Tjocka" Guppy honor idag och den ena klämde ur sig ca 20 yngel och den andra står på tur för yngling, trodde inte att jag skulle få yngel efter första dan, men men, kul är det
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av JWelen
    Hejsan,
    Har precis fått igång mitt akvarium på 32 liter,
    undrar vad man bör ha för fisk i det?
    Har sett att folk har Platys, Mollys, Guppys och Tetror som mest, men jag undrar vad som passar bäst till Körsbärsräkor och en Ancistrus mal.
    Vet att det är ett litet akvarium men ska införskaffa ett större så fort jag får pengar, som sagt det här är mitt första

    lämna omgående tillbaka malen !!!!!!!

    passar extremt dåligt i det karet.......



    lämpliga fiskar till räkorna och det karet skulle väl vara endlers guppy,
    några av de riktigt små rasborerna, eller kanske någon annan
    liten firre som inte blir mer än 2-3 cm.....

    oooppsss.....glömde den personliga favvisen....dvärgtandkarpen....

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Uddaveka
      • June 2007
      • 431

      #3
      Ancistrus malen behöver mycket större akvarium, som kensa säger. Själv har jag bl.a ett litet på 40 liter där jag har körsbärsräkor, äppelsnäckor och galaxyrasboror. Galaxy'n är en mycket söt liten livfull fisk. Och räkorna och snäckorna (vackra sniglar) urgör en söt "städpatrull", men ochså vackra och roliga att se på.
      ~Love animals~
      Kramar Sofia
      160l, 100l, 54l, 40l

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        En bra kombo tror jag kan bli körsbärs räkor, Dario dario, och kanske några guppys som täcker den övre delen av akvariet.

        Malen måste som sagt tyvärr bort därifrån fortast möjligt.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #5
          Jamen det beror ju på hur stor Ancistrusen är!!
          Är den ett par tre centimeter, och du har allvarliga planer på ett större akvarium, så kan du lugnt ha den kvar tills dess.
          Annars passar kanske en Otocinclus något bättre, om du absolut vill ha en mal som städare. Men i 32 liter så räcker det gott med räkorna och några fina snäckor. Ett par äppelsnäckor eller posthorn
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Fast köper han en otocinclus så måste han ju ha 3-4 till eftersom de är stimfisk.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Jepp, men om han insisterar på mal. Snäckorna kommer att sköta det hela jättefint tillsammans med räkorna.
              Jag skrev ju NÅGOT bättre också, ju...
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              Arbetssätt...