60 Liters med sandbotten söker invånare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    #16
    Ursprungligen postat av babydoc
    Nu har den lilla ciklidfamiljen på 4 individer flyttat in i 60 litersakvariet.




    Jag undar nu vilken fisk skulle jag kunna ha på botten som städar upp mat som inte blivit uppäten men samtidgt inte stressar fjärilscikliderna?
    Kan för övrigt säga att allt verkar ok med cikliderna, dom verkar trivas
    Fina bilder!
    240L SA
    70L
    54L

    Kommentar

    • babydoc
      • January 2009
      • 110

      #17
      Japp, blir 2 st räkor då
      Är cherry räkan lika duktig som sin genomskinliga kusin?
      Bilderna är tagna med en bra kamera men jag är för dålig fotograf för att få dom knivskarpa

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #18
        Ursprungligen postat av babydoc
        Japp, blir 2 st räkor då
        Är cherry räkan lika duktig som sin genomskinliga kusin?
        Bilderna är tagna med en bra kamera men jag är för dålig fotograf för att få dom knivskarpa
        Jag skulle nog satsat på 3-5 räkor eftersom de inte förökar sig. Cherrys äter inte alger i samma utsträckning
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • babydoc
          • January 2009
          • 110

          #19
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Jag skulle nog satsat på 3-5 räkor eftersom de inte förökar sig. Cherrys äter inte alger i samma utsträckning
          Ah ok!
          Då får jag ta en funderarer om det blir amano eller cherry då...

          Kommentar

          • tjugoettnollnoll
            • August 2008
            • 72

            #20
            Ursprungligen postat av babydoc
            Bakgrunden gjorde jag själv för att se om jag klarar av det. ingen färg eller lack tillagd.
            Coolt. Jag har en bakgrund redo för mitt 250 liters, men jag orkade inte göra klart den...

            Enligt de svaren jag fick skulle det vara giftigt om man inte lackade över frigoliten.. och husfixen...

            Så nu frågar jag dig; Vad har du för sorts material? Har du haft på husfix på bakgrunden, om inte har du haft på något annat?

            Kommentar

            • babydoc
              • January 2009
              • 110

              #21
              Bara frigolit och husfix
              Vad jag jag läste så ska det inte vara någon fara utan lack, nackdelen är att man inte kan färga den. Sen kanske bakgrunden håller längre när den är lackad, jag gjorde det som sagt för at se om jag klarade av att få till det, tog inte lång tid alls. kommer lägga ner mer kärlek på nästa bakgrund

              Kommentar

              • tjugoettnollnoll
                • August 2008
                • 72

                #22
                Ursprungligen postat av babydoc
                Bara frigolit och husfix
                Vad jag jag läste så ska det inte vara någon fara utan lack, nackdelen är att man inte kan färga den. Sen kanske bakgrunden håller längre när den är lackad, jag gjorde det som sagt för at se om jag klarade av att få till det, tog inte lång tid alls. kommer lägga ner mer kärlek på nästa bakgrund
                Okej, härligt, nu ska jag försöka fixa bakgrunden till mitt akvarium, dock bara med husfix precis som du...

                Kommentar

                Arbetssätt...