snigelätare ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    #16
    Ang. snäckor och snäckätare, så har jag fem Pakistanbotior som trivs utmärkt med ett antal mindre snäckor i fin symbios. Även nykläckta små-snäckor får leva fritt tillsammans med övrig besättning.

    Kommentar

    • DJ_Metal
      • September 2008
      • 72

      #17
      Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
      Botior är bra, men tänk på att de är stimfiskar som måste vara åtminstone 7-8 för att trivas bra och utveckla ett naturligt beteende. Praktbotior blir för stora för ditt akvarium (ca 30 cm) så välj någon mindre art, t ex skunkbotia (Botia morleti).

      Olle
      lånar tråden lite.

      7-8? min rekomenderade mig 3-4? är det vettigt att skaffa några till då?

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        det beror vilken art du har, men minst 5st vilken art som. men exempel Dvärgbotia vill vara minst 7-8gärna mer. kan du skaffa fler än 5st så mår dom bättre och känner sig säkrare och så som Lars-Olof skrev.

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #19
          Ursprungligen postat av DJ_Metal
          lånar tråden lite.

          7-8? min rekomenderade mig 3-4? är det vettigt att skaffa några till då?
          - Välj Pakistanbotior vetja. Lagom stora och livliga o busiga.

          Kommentar

          • dyGGz
            • January 2009
            • 12

            #20
            Men det finns lite större snigelätande sniglar med har jag för mig som är rätt fina och inte förökarar sig som fasen..
            720 lit

            Kommentar

            • alg_oa1
              • May 2007
              • 473

              #21
              Ursprungligen postat av jossanna
              visst är det väl bra att ha lite sniglar i akvariet, men inte kul när de tar över och det bara myllrar överallt .. det får nog bli ett par botior här så småningom
              Ja, men dom är ju där bara för att du matar för mkt, om du sparar ner på matningen kommer snäckorna att minska.
              "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

              Kommentar

              • Sanric
                • May 2008
                • 19

                #22
                Hej ja har dvärk kulfisk ett akvarium hemma och han åt upp alla mina snäckor...men då behöver du nästan en skål som du odlar ssnäckor i fast han äter vanligt foder med...men ja rekomenderar dom^^ små och söta
                ^^ men dom kan vara lite agressiva men det är ju många fiskar så dom e bra

                Kommentar

                Arbetssätt...