Mitt 2:a akvarie.. :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    så himla illa går det nog inte med botiorna. är dom nyinköpta i en storlek på ca 5-8cm så kan dom vara i ett 100L ca 2-5år sedan bör dom får större kar på ca 200L som minst gärna mer.

    huruvida det med inälvorna är sant vet jag inte, jag har bara hört men aldrig läst någon riktig forskning rapport på det.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      så himla illa går det nog inte med botiorna. är dom nyinköpta i en storlek på ca 5-8cm så kan dom vara i ett 100L ca 2-5år sedan bör dom får större kar på ca 200L som minst gärna mer.

      huruvida det med inälvorna är sant vet jag inte, jag har bara hört men aldrig läst någon riktig forskning rapport på det.
      Vadj ag har hört så kan det gå så illa med dom.

      Och jag delar helt enkelt med mig av vad jag själv har hört. Likväl som du själv gör, för jag tror inte du har hört någon forskning om att de INTE tar skada heller?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        jag skulle gärna vila ha text som verkligen berättar hur det är med att insidan växer men inte utsidan. jag tycker det känns konstigt att vissa delar av kroppen växer.

        så jag skulle vilja läsa nåt som ''förklarar'' hur det är. jag vet inte om det är sant eller falskt.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Samma här.

          Sålänge så får väl Jonas själv avgöra vilket han vill chansa på stämmer. Om det är som du säger så är det ju helt okej nu ett tag, men om det är som jag säger så är det ju hemskt. Han får själv chansa på vad han vågar tro på.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Samma här.

            Sålänge så får väl Jonas själv avgöra vilket han vill chansa på stämmer. Om det är som du säger så är det ju helt okej nu ett tag, men om det är som jag säger så är det ju hemskt. Han får själv chansa på vad han vågar tro på.
            det var väl mer att jag tänkte, att han kan ju ha sina Praktbotior där sålänge sedan köpa ett större så snart han kan. för det går ju ingen nöd på dom detta år i ett kar på runt 100L.

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #21
              Om inte det jag sa stämmer, för isåfall kan deras återstående 19 år i livet sen vara i onormal växt takt och inte kunna leva normalt.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • jaugustine
                • January 2009
                • 11

                #22
                3 veckor idag och fortfarande ingen nitrit...
                Dock är den ena guramin lite trött idag och står mest stilla på botten, de andra är som vanligt.
                Jag tog vattenprov i tisdags och allt var ok. Bytte vatten i onsdags och tog nytt vattenprov idag och alla värden är fortfarande bra.

                Han har kanske sovit dåligt bara...

                /Jonas

                Kommentar

                Arbetssätt...