Blå Guramihona ensam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alvakvarium
    • January 2009
    • 85

    #31
    min mamma betalar i af

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #32
      Du menar att du inte bryr dig ett skit om fiskarna (Som har ett liv som är lika mycket värt som ditt) plågas av varandra, och dör. Bara din mamma betalar deras liv?

      Skulle du vilja att din mamma köpte ett syskon till dig som slog dig tills du dog, eftersom hon ändå betalade?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Alvakvarium
        • January 2009
        • 85

        #33
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Du menar att du inte bryr dig ett skit om fiskarna (Som har ett liv som är lika mycket värt som ditt) plågas av varandra, och dör. Bara din mamma betalar deras liv?

        Skulle du vilja att din mamma köpte ett syskon till dig som slog dig tills du dog, eftersom hon ändå betalade?
        Men lägg av nu, det var ju du som sa att man fick testa sig fram, eller hur ?!

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #34
          Ursprungligen postat av Alvakvarium
          Men lägg av nu, det var ju du som sa att man fick testa sig fram, eller hur ?!
          Ja, men inte med motiveringen "Fiskarnas liv skiter jag i, för mamma betalar ändå"
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Alvakvarium
            • January 2009
            • 85

            #35
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Ja, men inte med motiveringen "Fiskarnas liv skiter jag i, för mamma betalar ändå"
            Jag bryr mig visst om fiskarnas liv.
            Och det är INGEN skillnad på att "man får testa sig till"
            eller att "min mamma betalar"

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #36
              Ursprungligen postat av Alvakvarium
              Jag bryr mig visst om fiskarnas liv.
              Och det är INGEN skillnad på att "man får testa sig till"
              eller att "min mamma betalar"
              Jo, "Man får testa sig till" så tar man väck ena fisken om det går dåligt.

              "Min mamma betalar" betyder att sålänge mamman betalar så spelar det ingen roll om fisken dör i testet.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #37
                Ursprungligen postat av Alvakvarium
                hah, okej. undra om det är stor skillnad på guldgurami och blå gurami..
                ps. är det din kampfisk på bilden? JÄTTEFIIN!
                Jo det var min kampfiskhane han fastnade mellan två pumpar igår, upp och ner så han dog, pumparna hade glidigt ihop och inatt hände samma sak med en indianplaty men nu är pumparna väl isär.
                Hur stort kar har du?
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #38
                  Den enda skillnaden är att guldgurami är gul och blå gurami är blå...
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Alvakvarium
                    • January 2009
                    • 85

                    #39
                    Ursprungligen postat av solis
                    Jo det var min kampfiskhane han fastnade mellan två pumpar igår, upp och ner så han dog, pumparna hade glidigt ihop och inatt hände samma sak med en indianplaty men nu är pumparna väl isär.
                    Hur stort kar har du?
                    Åh, nej. Vad synd! Trist när sånt händer, och man inte ens är medveten om det, typ.
                    100 L
                    Dusj?

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #40
                      Jag vet ej om det fungerar med gurami och kampfisk i ett 100 liters akvarium för det har jag ingen erfarenhet av. I 310 liters karet var det ju gott om plats och växter vid ytan så att dom hade skydd ifall någon ville bråka, där märkte jag ialla fall inte av något bråk.
                      Det är som med alla, både människor och djur, det finns bråkstakar överallt och det finns snälla överallt man ska bara ha tur att hitta dom snälla
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      Arbetssätt...