Blå Guramihona ensam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13126

    #16
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Men samtidigt så kan det likväl gå bra. Det vet man inte innan man testat med just sin egen gurami, för alla labyrint fiskar är väldigt personliga.
    Även kampfisken är ganska personlig och kommer bli galen på allt med långa fenor jag tycker man ska blanda fisk som kan leva i harmoni med varandra och det gör inte dessa 2 arter!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Ursprungligen postat av åheim
      Även kampfisken är ganska personlig och kommer bli galen på allt med långa fenor jag tycker man ska blanda fisk som kan leva i harmoni med varandra och det gör inte dessa 2 arter!

      Som sagt så skrev jag "Labyrint fisk", en genre som även kampfisk tillhör.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Men samtidigt så kan det likväl gå bra. Det vet man inte innan man testat med just sin egen gurami, för alla labyrint fiskar är väldigt personliga.
        håller med alla labryrintfiskar är starka individer.

        som jag skrev innan har jag haft dvärggurami och kampfisk tillsammans utan problem när jag sedan tog veck den och skulle ha en ny hane i karet, så blev den nya kampfisk hanen dödad av dvärggurami hanen. dagen där efter låg kampfisken död utan fenor.

        alla kampfiskar går inte attack mot allt med långa fenor eller färglada fiskar utan enbart ''kampfiskar'' medan andra hanar som ev är mer aggressiva går emot allt med långa fenor eller färgade kroppar.
        Senast redigerad av Flaxss; 14 January 2009, 18:03.

        Kommentar

        • Alvakvarium
          • January 2009
          • 85

          #19
          Som sagt, jag frågade om Blå Guramihonorna skulle passa passa i akvariumet. Är det de vi pratar om nu, eller är det bara hannarna?

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #20
            Ursprungligen postat av Alvakvarium
            Som sagt, jag frågade om Blå Guramihonorna skulle passa passa i akvariumet. Är det de vi pratar om nu, eller är det bara hannarna?
            Vi pratar om labyrint fiskar överhuvudtaget, det är inte bara hanar som är monster. Honor kan också döda.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13126

              #21
              Ursprungligen postat av Alvakvarium
              Som sagt, jag frågade om Blå Guramihonorna skulle passa passa i akvariumet. Är det de vi pratar om nu, eller är det bara hannarna?
              Jag vet att du väntar på ett svar där någon säger att gurami och kampfisk passar bra ihop men tyvärr...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Alvakvarium
                • January 2009
                • 85

                #22
                ok.

                Kommentar

                • Alvakvarium
                  • January 2009
                  • 85

                  #23
                  ah, jo du har nog rätt. men jag får komam på en lösning

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #24
                    Mina erfarenheter med guldgurami(1 hona och 1 hane) och kampfisk (2 honor och en hane) är att det gick bra i mitt 310 liters kar. Sen flyttade jag kampisarna till mitt 105 liters kar och köpte guppy och det har också gått bra, mina kampisar har bara visat gälarna mot varandra och ingen annan.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Alvakvarium
                      • January 2009
                      • 85

                      #25
                      hah, okej. undra om det är stor skillnad på guldgurami och blå gurami..
                      ps. är det din kampfisk på bilden? JÄTTEFIIN!

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Ursprungligen postat av Alvakvarium
                        hah, okej. undra om det är stor skillnad på guldgurami och blå gurami..
                        ps. är det din kampfisk på bilden? JÄTTEFIIN!
                        Blå gurami och guld gurami är exakt samma fisk, bara olika färger.

                        Men som sagt beror det på individen, om din kampfisk ligger död dan efter du köpt guramisarna så kan du ju inte skylla på oss iaf, för endast en har sagt att det kommer gå bra.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • Alvakvarium
                          • January 2009
                          • 85

                          #27
                          Näe rå. Men tror jag gör såhär; jag går till fiskaffären, frågar en personal, och köper helt enkelt om jag vågar .. får se!

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #28
                            Jag är 100% säker på att personalen i affären kommer säga att det går, för det är kalrt att de vill sälja!

                            De kan verka jätte seriösa och kunniga, men även om de är det så är de också måna om att sälja. De bryr sig inte om en av deras 100 guramis dör, bara de får in pengarna.
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • Alvakvarium
                              • January 2009
                              • 85

                              #29
                              ahh.. fast de i affären är faktiskt väldigt hjälpsamma, de har hjälpt mig tidigare med problem. fast det är klart att det är så.

                              Kommentar

                              • JojjeN
                                • June 2008
                                • 3567

                                #30
                                Jo, de hjälper dig på det dyraste sättet, och gärna genom att pracka på lite onödiga saker samtidigt.
                                Tillbaks efter paus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...