Ska precis starta ett 180 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sarahh
    • January 2009
    • 19

    #31
    jag skulle vilja ha sand som bottenmaterial men det blir ju så skitit man ser ju allt skit så bra då.finns det nån mat som gör bajset vitt

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #32
      Ursprungligen postat av Sarahh
      finns det nån fisk som äter bajs??
      men den bajsar ju också.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #33
        Ursprungligen postat av Sarahh
        jag skulle vilja ha sand som bottenmaterial men det blir ju så skitit man ser ju allt skit så bra då.finns det nån mat som gör bajset vitt
        vad dom äter ger olika färger på vad som kommer ut. så ja det finns foder som gör det vitt. vilken vet jag inte och det blir nog också lite ensidigt för fiskarna att bara äta samma alltid.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #34
          Ursprungligen postat av Sarahh
          finns det nån fisk som äter bajs??
          Nej, ingen sötvattens

          Jag har sand, och av nån anledning så ser man knappt skiten ändå
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #35
            det finns iförsig många sötvattensfiskar som äter skit. men knappast i sådana mängder att det försvinner. mina zebrafiskar,fembandsbarb,kilfläckrasbora brukar hugga till om där kommer skit som dinglar ner.

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #36
              Ursprungligen postat av Flaxss
              det finns iförsig många sötvattensfiskar som äter skit. men knappast i sådana mängder att det försvinner. mina zebrafiskar,fembandsbarb,kilfläckrasbora brukar hugga till om där kommer skit som dinglar ner.
              w00t? När jag frågade det förut så sa minst 10 stycken att ingen fisk åt slam eller bajs, ingen sa att någon gjorde det.

              Men isåfall borde det ju finnas många fiskar som kan förhindra< nitrit och vara bra i början av akvariumen?
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #37
                Ursprungligen postat av JojjeN
                w00t? När jag frågade det förut så sa minst 10 stycken att ingen fisk åt slam eller bajs, ingen sa att någon gjorde det.

                Men isåfall borde det ju finnas många fiskar som kan förhindra< nitrit och vara bra i början av akvariumen?
                dom går inte ner till botten och tar bajs och slam och käkar. men om mina fiskar bajsar så flyter det till botten, direkt när någon av stimfiskarna ser det så hugger dom till och tar in det i munnen. ibland spottar dom ut det och biland inte. men dom letar ju inte upp det och tar in det i käften det finns det nog ingen som gör. och så har nästan alla mina fiskar gjort utom bottenlevande.
                Senast redigerad av Flaxss; 16 January 2009, 11:21.

                Kommentar

                • Sarahh
                  • January 2009
                  • 19

                  #38
                  jag hitta en till ciklid kan nån berätta lite om den??Cichlasoma bimaculatum

                  Kommentar

                  • Inka
                    • July 2005
                    • 1233

                    #39
                    Den blir över 20 cm och vill ha ett betydligt större akvarium än det du har.
                    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                    www.kvitter.n.nu

                    Kommentar

                    • GöranE
                      • November 2008
                      • 735

                      #40
                      Det finns ju även www.ciklid.org som har artbeskrivningar
                      Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                      Kommentar

                      • Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

                        #41
                        Du behöver inte enbart titta på fiskar från sydamerika, det finns nybörjarfiskar som du får yngel av från Afrika också. En av dem är Prinsessan http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=571&SOK=1
                        Du kan ha dem tillsammans med Ancistrus om du vill. De vill ha mycket grottor. Det roliga med just denna är att när du väl har fått yngel så hjälper de större syskonen till med att vakta de små.
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

                        Kommentar

                        Arbetssätt...