kan detta funka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    kan detta funka?

    hallå.

    nu hoppas jag att jag har lagt denna tråd i rätt kategori. Jag skaffade mig en skål på typ 17 liter och jag tänkte om man kan ha räkor där i?

    Tanken är att köra utan pump och doppvärmare, typ som "lowtech" eller vad det heter:P. jag kommer att mata väldigt sparsamt och jag har tagit lite engelsk sjösten, vatten och och växter från mitt 105 liter.

    Jag har kollat lite på crystal red, amono räka och black crystal. om jag nu kan ha räkor i där hur många kan jag då ha? typ 4-5 st av någon av dessa arter jag har tagit upp kanske kunde varit något.

    jag kommer med att göda växterna hade jag tänkt med vanliga florena tabletter.

    MVH Macke_fisk
    MVH macke_fisk
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Varför inte körsbärsräkor?

    Inte för storlekens skull, men tycker de har en häftigare färg än amano. Dessutom kan ju de ganska lätt föröka sig.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      just det. jag hade glömt bort dessa . Jag har haft dem innan och då fick jag lite räklingar men då kommer med i listan över räkorna.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Naugthy
        • February 2008
        • 531

        #4
        Eller Crystel Red, finare än körsbär tycker jag då dom är randiga.
        "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          jag har litebesluts ångest över vad jag ska ha för räkor . hade gärna velat ha black crystal då jag tycker de är coola. men jag får se vad det blir för något :-). men kan jag köra utan pump till dem och göda med florena tabletter?
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            jag har nu bestämt mig för köra på black crystal i skålen. Det jag nu undrar över är om jag kan köra utam pump till dem om jag byter vatten lite oftare bara?
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Ursprungligen postat av macke_fisk
              jag har nu bestämt mig för köra på black crystal i skålen. Det jag nu undrar över är om jag kan köra utam pump till dem om jag byter vatten lite oftare bara?
              Vad jag förstått så ska detta gå bra.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                okej, tackar så mycket för svaret.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...