När ska fiskarna i?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    När ska fiskarna i?

    Om jag köper ett akvarium i morgon.. startar upp det i morgon med pump, dopper, vattenberedning mm. När ska jag då lägga i fiskarna? Och hur många? Och när ska nästa "gäng" i??
    (96 liters kar)

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av HeroS
    Om jag köper ett akvarium i morgon.. startar upp det i morgon med pump, dopper, vattenberedning mm. När ska jag då lägga i fiskarna? Och hur många? Och när ska nästa "gäng" i??
    (96 liters kar)

    Tack



    läs gärna denna tråd.





    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      på onsdag kan du köpa fiskarna och lägga i dom, då köper du någon tålig fisk,är det en fisk som vill vara i stim eller i grupper så köp 5st. sedan har du koll på vattenvärdena och ser hur allt fortstrider. sedan väntar du ca 2-4veckor och köper till fler. den känsligaste köper du sist under uppstarten.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13127

        #4
        när du är klar med uppsättningen av karet så tillsätter du nitrivec och dagen därpå kan du stoppa i ett par uppstartsfiskar, tillsätt nitrivec varje dag i ca 3 veckor! mata sparsamt 1 mån och därefter gör du det första delvattenbytet (gör ett vattebyte tidigare om fiskarna uppvisar symptom på att må dåligt) och du kan stoppa i några fler fiskar! undvik att rengöra filtret i onödan, rengör när flödet minskat märkbart och då helst i en hink akvarievatten! http://www.bestfish.com/newtank3.html
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...