Hjäälp!! Har matat!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mamamuu
    • October 2008
    • 14

    Hjäälp!! Har matat!!

    Har ett nystartat 180 l kar, köpte fiskar i fredags, 5 sorgmanteltetror och en albinomal (oidentifierad). Hon på affären sa att jag skulle mata sparsamt, och det har jag gjort, men läser ju här att man inte alls ska mata?? Vad ska jag göra, dör fiskarna, dom ser pigga ut.
  • flocki
    • April 2008
    • 273

    #2
    Det är klart du ska mata. Men mata sparsamt. Man brukar säga att det fiskarna äter upp inom 5 minuter är lagom.

    Kommentar

    • mamamuu
      • October 2008
      • 14

      #3
      Jag menar första dagarna?

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av mamamuu
        Har ett nystartat 180 l kar, köpte fiskar i fredags, 5 sorgmanteltetror och en albinomal (oidentifierad). Hon på affären sa att jag skulle mata sparsamt, och det har jag gjort, men läser ju här att man inte alls ska mata?? Vad ska jag göra, dör fiskarna, dom ser pigga ut.
        Dem överlever nog,man ska mata sparsamt vid ett nystartat Akvarium
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • mamamuu
          • October 2008
          • 14

          #5
          puhhh då kan jag andas igen. Kan jag sätta in några svärdbäraryngel nu?

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Du ska nog inte lägga till fler fiskar och mata lite var annan-var tredje dag ungefär den första månaden.
            Det är mycket svårt att svälta ihjäl fiskar men lätt att mata ihjäl dem

            Lycka till och plugga på mycket nu första tiden. Om du skriver "nybörjarguide" i sökrutan hittar du en mycket bra guide för alla som nyligen startat akvarium
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            Arbetssätt...