Vilka fiskar i mitt nya akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EricMcgregor
    • December 2008
    • 19

    Vilka fiskar i mitt nya akvarium?

    Hej!

    Vi har två akvarium sen tidigare men nu skall jag starta mitt alldeles egna. Jag är mer nybörjare, det är min sambo som har mest kunskap

    Varjefall, köpt ett 70 liters akvarium och fyllt med råsand plus tre växter som kom med. Tagit vatten från det stora akvariet och skall krama ur filtermassan så jag får en bra bakterieflora. Fler växter, grottor och gömställen skall införskaffas.
    Jag är intresserad av dvärgciklider och funderar på att köpa 2-3 stycken som jag vill få yngel av.

    Dom skall vara lätta att odla och gärna fina färger. Go wild! Vad tycker ni att jag skall kolla på?

    Tacksam för hjälp
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du kollat igenom de olika trådarna om Apistogramma? Där kan du få lite fina tips och här är ett par av dessa trådar:



    Sedan är Palettciklider ganska kul, och det finns ett flertal olika sorter än de vanliga du ser i affärerna, här är en tråd du kan läsa igenom: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=125650
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • EricMcgregor
      • December 2008
      • 19

      #3
      Tack, har kollat genom trådarna

      Det lutar faktist nu lite år kakduaciklider, tycker dom är himla snygga. Och jag kan nog få tag på dom relativt snabbt

      Kommentar

      • JohanFridsall
        • November 2008
        • 134

        #4
        Ursprungligen postat av EricMcgregor
        Tack, har kollat genom trådarna

        Det lutar faktist nu lite år kakduaciklider, tycker dom är himla snygga. Och jag kan nog få tag på dom relativt snabbt

        tänk på att de är extremt kortlivade.. ca 1 år

        Kommentar

        • EricMcgregor
          • December 2008
          • 19

          #5
          Ursprungligen postat av JohanFridsall