Något verkar vara galet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenis
    • November 2006
    • 16

    Något verkar vara galet!

    Hejsan.
    Mitt första inlägg här på Zoopet.
    Har ett 375 l Malawi-akvarium.
    Jag har fått problem med mitt akvarium. Har haft igång det ca 2 månader nu. Allt har gått fin-fint hela tiden. Igår gjorde jag delbyte på vattnet. (har förståss gjort det innan också, ca varannan vecka...) Så idag när jag skulle mata fiskarna så var dom inte alls på hugget. Åt knappt något alls. Annars så brukar det vara full fart på dom. Vattnet ser lite grumligt ut, men det har jag för mig att det brukar göra efter byte. Fiskarna håller sig nerefter botten och flämtar. Har tagit nitrit-prov med sticka och allt ser bra ut enligt den. Satte i en ny plastväxt igår också. Kan det ha något med den att göra? Finns det "farlig" plast?
    Någon som kan ge mig lite tips?
  • Martingibbis
    • October 2008
    • 72

    #2
    Om plastväxten är den enda ändring du gjort förutom VB skulle då jag ta ur den.

    //Martin
    ja, de är inte svårare än vad man gör det.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Är det en vanlig plastväxt som du köpt i en akvarieaffär så skall det inte vara något problem.
      Hur stort vattenbyte gjorde du?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Lenis
        • November 2006
        • 16

        #4
        Växten är redan ute och jag håller på att göra vattenbyte igen.

        Kommentar

        • Lenis
          • November 2006
          • 16

          #5
          Bytte ca 1/3. Det har jag gjort förut med. Byter nu ut halften. Är det för mycket eller? Har sett 1 död fisk redan... Ganska så liten, så jag får hoppas att dom lite större klarar sig bättre...Pust....

          Kommentar

          • Lenis
            • November 2006
            • 16

            #6
            Ska jag byta fler gånger idag eller är det inte bra att byta så ofta? Ska jag vänta tills i morgon istället?
            Är det någon som vet????
            Senast redigerad av Lenis; 23 December 2008, 17:46.

            Kommentar

            Arbetssätt...