vilka fiskar passar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mickis
    • October 2008
    • 14

    vilka fiskar passar?

    Jag har ett 35l akvarium och har just nu några guppy i de men jag vill ha någon annan fisk där också men vilka fiskar kan man ha i de akvariumet? det är ju inte så stort och jag vill inte bara ha räkor.
  • JagBaraMal
    • November 2008
    • 79

    #2
    Tycker inte du borde ha mer än yngel i ett sånt litet kar.
    Svenskt Guppyforum - www.guppie.se

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Endlers (Funkar bättre än guppys i ett så litet), kardinalfisk, kampfisk (Dock inte med guppyn)
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        sedan beror det på vilka räkor du har, kampfisken är glupsk om bara räkan får plats i munnen. annars är ju Boraras brigittae en liten fisk som inte äter räkor.

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          En fullvuxen silurus glanis hade med lätthet kunnat ha det akvariet på ryggen likt en snäcka även om jag snarare tror att den svalt akvariet hellre än att bära runt på det..

          Nu besvarade detta inte ursprungsfrågan utan ska ses som ett "ironiskt" inlägg då silurus glanis är fridlyst i sverige.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            Ursprungligen postat av Gaffel
            En fullvuxen silurus glanis hade med lätthet kunnat ha det akvariet på ryggen likt en snäcka även om jag snarare tror att den svalt akvariet hellre än att bära runt på det..

            Nu besvarade detta inte ursprungsfrågan utan ska ses som ett "ironiskt" inlägg då silurus glanis är fridlyst i sverige.
            jag förstod inte ditt inlägg.

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Ursprungligen postat av Flaxss
              sedan beror det på vilka räkor du har, kampfisken är glupsk om bara räkan får plats i munnen. annars är ju Boraras brigittae en liten fisk som inte äter räkor.
              Han skrev aldrig att han hade räkor, han sa att han hade guppys, och inte ville ha bara räkor i ett akvarium bara för det var litet.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Han skrev aldrig att han hade räkor, han sa att han hade guppys, och inte ville ha bara räkor i ett akvarium bara för det var litet.
                då förstod jag fel! kampfisk funkar ju i ett 30L kar om man har koll på vattnet även om 50-60L är bättre .

                jag har tillfället 1hane och 3honor i ett 30L.

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #9
                  Ursprungligen postat av Flaxss
                  då förstod jag fel! kampfisk funkar ju i ett 30L kar om man har koll på vattnet även om 50-60L är bättre .

                  jag har tillfället 1hane och 3honor i ett 30L.
                  Ja, precis. Men kanske inte med guppy, eftersom kampfisken kan reagera på de långa fenorna.
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Flaxss
                    • November 2008
                    • 1718

                    #10
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Ja, precis. Men kanske inte med guppy, eftersom kampfisken kan reagera på de långa fenorna.
                    min äter hanarna

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Min förra guppy hane blev också brutalt mördad av kampfisken, så kampfisken åkte ut, och en ny guppy åkte in.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Flaxss
                        • November 2008
                        • 1718

                        #12
                        det är därför jag har min tillfället i ett 30L kar med honorna tills han kan få större, då han åt yngel,hanar och räkor.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...