Hjälp med utrustning till mina två 25l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elhenko
    • December 2008
    • 4

    Hjälp med utrustning till mina två 25l akvarium

    Hej!

    Jag är en total nybörjare på det här med akvarium men tycker det är otroligt roligt.
    Jag har som sagt två stycken 25l akvarium.
    I det ena akvariumet har jag fyra Killi fiskar och i det andra har jag 3st black crystal och 2 st red crystal räkor.
    Jag har haft dem i drygt en vecka nu och fiskarna,räkorna oxh växter verkar bara må bra.
    Killifiskarna började leka samma kväll jag lade ned dem och jag hittade ägg redan dagen efter.
    Jag kör två ml nitrivec i vardera akvarium varje dag och ska göra det i några dagar till.
    Jag ska snart utöka med ett par betta fiskar i räkakvariet och min fråga är följande:
    1. Jag har varken någon luftpump eller filter av något slag i någon av burkarna och är det något jag bör ha?
    2. I så fall finns det något speciella märken och storlek ni kan rekomendera med tanke på att de akvariumen är så små?
    Fiskarna, räkor och växter mår som sagt bra i nuläget men bettorna kanske är känsligare.
    Tackar/Elhenko
  • larsemil
    • June 2008
    • 172

    #2
    Ursprungligen postat av Elhenko
    Hej!
    1. Jag har varken någon luftpump eller filter av något slag i någon av burkarna och är det något jag bör ha?
    2. I så fall finns det något speciella märken och storlek ni kan rekomendera med tanke på att de akvariumen är så små?
    Fiskarna, räkor och växter mår som sagt bra i nuläget men bettorna kanske är känsligare.
    Tackar/Elhenko
    1. JA! om du inte har det så behöver du göra vattenbyten nästan varje dag. Det finns små filter som passar utmärkt till dina akvarium, till räkkaret gärna luftdrivet.

    2.Akvariebutiken kan hjälpa dig med vilka du ska ha.


    Grattis till leken på killifiskarna!

    Kommentar

    • Raggsockan
      • April 2007
      • 644

      #3